بهره‌برداری از ۷ پروژه‌ درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان

هفت پروژه درمانی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدئو کنفرانس در جنوب غرب خوزستان به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، آئین افتتاح و بهره‌برداری از هفت پروژه درمانی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان ظهر امروز (سه‌شنبه 1 مهر) با حضور «سعید نمکی» وزیر بهداشت از طریق ویدئوکنفرانس، در جنوب غرب خوزستان برگزار شد.

 

در این آئین اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان با مساحت یک هزار و 860 مترمربع و اعتباری بالغ بر 132 میلیارد ریال، مجتمع خوابگاه دانشجویی با مساحت 2 هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ هزینه 88 میلیارد ریال، مجموعه اتاق‌های عمل بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان با 500 متر مربع زیربنا و 12 میلیارد ریال اعتبار، آزمایشگاه بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان با مساحت 256 مترمربع زیربنا و اعتبار 9 میلیارد ریالی، ساختمان تشکلات دانشجویی با 198 مترمربع و پنج میلیارد ریال اعتبار، بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی آبادان در 250 مترمربع مساحت و هزینه 9 میلیارد ریالی و منازل پزشکان خرمشهر با 171 مترمربع زیربنا و بیش از 9 میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه‌های امروز دانشکده علوم پزشکی آبادان بودند که به بهره‌برداری رسیدند.

 

در این آئین «سید زین‌العابدین موسوی» خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه بیمارستان صحرایی امیرالمومنین آبادان در طول هشت سال دفاع مقدس محل درمان رزمندگان اسلام بود اظهار کرد: امیدواریم امکانات مورد نیاز این بیمارستان صحرایی به عنوان یک مرکز درمان بیماران عفونی در خارج از شهر آبادان تجهیز شود.

 

فرماندار ویژه آبادان افزود: شاهد تلاش کادر پزشکی و در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت بهداشت در مقابله با کرونا هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی کادر درمانی را رزمندگان خط مقدم جبهه مبارزه با کووید 19 خواند و اضافه کرد: از همه این مدافعان سلامت که با خودگذشتگی و تلاش‌ شبانه‌روزی مدافع سلامت مردم هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

همچنین در ادامه «محمد حیدری» با معرفی خرمشهر به عنوان شهرستانی مرزی و محروم اظهار کرد: اکنون این شهرستان نیازمند نگاه ویژه‌ای به خصوص در بخش پزشکی است و انتظار می‌رود وزارت بهداشت در رفع محرومیت‌های این شهر کوشاتر باشد.

 

فرماندار ویژه خرمشهر از آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان شهید موسوی خرمشهر طی چند سال خبر داد و بیان کرد: به دلیل کمبود اعتبار ادامه عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان همچنان بلاتکلیف مانده و مشخص نیست؛ انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه بزرگ درمانی در شهرستان خرمشهر باشیم.

 

وی به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی احداث مرکز قلب خرمشهر با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و ادامه داد: اکنون این مرکز برای تکمیل نیازمند تامین اعتبار از سوی وزارت بهداشت است.

 

حیدری ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: با تلاش مجموعه این دانشکده سی‌تی‌اسکن فوق‌العاده بیمارستان ولی‌عصر (عج) تجهیز شد و بخش زنان، زایمان و دیالیز این بیمارستان نیز فعال شدند که جزء نقاط برجسته وزارت بهداشت در منطقه خرمشهر است.

 

وی با با تقدیر از کادر پزشکی در مبارزه با ویروس کرونا که مانند دفاع مقدس جانانه و دلسوزانه عمل کرده است یاد آور شد: در ابتدای شیوع این ویروس در آبادان و خرمشهر در تولید ماسک و مواد بهداشتی شرایط نگران کننده‌ای را تجربه کردیم ولی رفته رفته این مشکل حل شد و اکنون این نگرانی وجود ندارد.

 

کد خبر 974796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha