تشدید تحریم ها و فشارهای علیه ایران برای آمریکا سرانجام شومی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ترامپ برای پیروزی در انتخابات آمریکا ادعای بازگشت تحریم ها علیه ایران را مطرح می کند، گفت: تشدید تحریم ها و فشارهای علیه ایران برای آمریکا سرانجام شومی دارد.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تهدید آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم ها گفت: ترامپ فکر می کند که اگر بتواند تحریم ها را برگرداند و شرایط فعلی را تشدید کند در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد و با این ادعاهای واهی و طرح موضوعی که هیچ تناسبی با حقوق بین الملل ندارد و هیچ شورا و مجمع جهانی این ادعا را به رسمیت نمی شناسد، می خواهد رفتار خلاف عرف دیپلماتیک حقوق بین الملل انجام دهد.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این رفتار آمریکایی ها به دور از شئونات حقوقی و عقلانی است. آنچه که ترامپ دنبال می کند، رجزخوانی است که انتخابات آمریکا در آبان ماه را به نفع خودش تغییر دهد و بر افکار عمومی آمریکا تاثیر بگذارد در صورتی که خود آمریکایی ها این روحیه جنگ طلبی و خشونت را قبول ندارند و به نظر می آید آمریکا با یک پاسخ منفی در افکار عمومی آمریکا مواجه است.

 

وی گفت: مردم آمریکا انگیزه آرمانی، انقلابی و دینی ندارند؛ آنها می خواهند که کشورشان بدون تنش باشند و قطعا اگر ترامپ به دنبال خشونت و تنش باشد، آنها وی را طرد خواهند کرد.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که لابی صهیونیستی در آمریکا فعال است و همین ها به روسای جمهوری آمریکا کمک می کنند که در انتخابات ها پیروز شوند و با هزینه و خرج اینها روسای جمهور پیروز می شوند. هزینه های تبلیغاتی ترامپ را صهیونیست ها می دهند و عادی سازی روابط صهیونیست ها با برخی کشورهای عربی نیز در راستای این بود که ترامپ وانمود کند که رژیم صهیونیستی در منطقه از انزوا خارج شده است.

 

نوش آبادی گفت: تشدید فشارهای بین المللی و تحریم ها نیز سناریوی دیگر ترامپ است. قطعا هر دو سیاست یعنی هم عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسراییل و هم تشدید تحریم ها علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد و به نتیجه نمی رسد و سرانجام شومی برای آنها دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: کشورهای وابسته عربی نیز بدانند که با آرمان های مردم فلسطین خیانت کرده اند و برای خودشان و آمریکا سرانجام شومی ببینند. ممکن است که این سازش در کوتاه مدت برایشان فایده داشته باشد اما نتیجه ثابت و پایداری برای آنها ندارد. 

کد خبر 974954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha