پیام شعار اربعین امسال ناظر به جهان شمول بودن این پدیده است

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به شعار اربعین امسال «الحسین؛ سفینه النجاة» گفت: اربعین به عنوان یک مسئله فراملی، فرامذهبی و فرادینی مورد تأکید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام حسین سازندگی، چهارشنبه( ۲ مهر) در نشست حجت الاسلام احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستادمرکزی اربعین با اعضای این کمیته در استان تأکید کرد: برنامه های فرهنگی اربعین زنده و پابرجا است و به احسن وجه برگزار می شود‌.

 

مسئول کمیته استانی فرهنگی و آموزشی اربعین یکی از محورهای این برنامه ها را توجه به پیوند نسل ها ذیل شهادت حاج قاسم دانست و ادامه داد: امسال برای اولین برنامه پرده خوانی اربعین برگزار می شود و مقدمات آن فراهم شده است.

 

وی افزود: موضوعات مورد بحث کارشناسان و سخنرانان امسال استفاده از حدیث شریف «الحسین؛ سفینه النجاة» برای مطرح کردن اربعین به عنوان یک مسئله فراملی، فرامذهبی و فرادینی، ارتقای سطح شناخت و معرفت نسبت به اربعین و عاشورا با توجه به زیارت اربعین، برکات مادی و معنوی و سیاسی اربعین، اربعین و تأثیر آن بر سبک زندگی و اربعین و پیوند نسل ها با توجه به شهادت سردار سلیمانی است.

 

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام سیدرضافاطمی، رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان از قرائت زیارت اربعین در بقاع متبرکه سراسر استان خبر داد و افزود: امسال برای نخستین بار در محرم ۵۰۰ روضه خانگی در شهر کرمان برگزار شد.

 

کد خبر 975089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha