تقوا به معنای ترس از خدای متعال است

حجت الاسلام اکبری ، گفت: تقوا به معنای ترس از خدای متعال است و در جامعه ای که در تمامی امورش ترس از خدا در نظر گرفته شود یکسری مصونیت ها پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام اله رضا اکبری امام جمعه سنقر و کلیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در آموزه های دینی برای امام جمعه واجب شده است که در دوخطبه  نماز مردم را به تقوا دعوت کند تقوا به معنای ترس از خدای متعال است به معنای خود نگه داری است جامعه ای که در همه ی امورش خدای متعال را مد نظر قرار می دهد آن جامعه یک سری مصونیت ها پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: جامعه ای که خدای متعال در آن فراموش شود و قوانین الهی دستورات الهی محرمات الهی و واجبات الهی مورد بی توجهی قرار بگیرد آن جامعه جامعه  نا بسامانی خواهد شد .

 

امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به تقوا و آموزه های دینی افزود: در آموزه های دینی شما بحث ایمان مطرح است یعنی ایمان به خدا ، قیامت ، حساب وکتاب، نبوت ، امامت ، عدالت خدا . امان برای افراد جامعه امنیت به ارمغان می آورد یعنی جامعه ای که مومن هستند در یک امنیت خاصی به سر خواهند برد یعنی اینها چارچوب ها را رعایت می کنند ناامنی در آن جامعه از بین می رود ،ولی جامعه ای که خدای متعال را فراموش می کنند آن جامعه اولین چیزی که از دست می دهد امنیت است .

 

حجت الاسلام اکبری با اشاره به  فرموده ای از امیرالمومنین(ع) در مورد کسانی که اهل دنیا هستند گفت: کسانی که خدا را در نظر ندارند همانند سگ هایی خواهند بود که بر سر یکدیگر بانگ بر می دارند فریاد می کشند و حیوانات وحشی هستند که به یکدیگر ضرر می رسانند کسی که توانمند است فرد ضعیف را می خورد مانند جنایت های که آمریکا نسبت به دیگر کشور ها دارد این در یک الگوی کوچک تر می تواند در یک محله یا یک خانواده اتفاق بیفتد وقتی که حریم ها شکسته شود توصیه به تقوا یعنی اینکه ای مردم خدای متعال را در نظر  بگیرید دستورات خدا را اطاعت کنید حریم ها را نشکنید چارچوب ها را رعایت کنید متعرض حقوق یکدیگر نشوید و حق یگدیگر را ضایع نکنید کرامت یکدیگر را خدشه دار نکنید، جان افراد  نوامیس افراد برای یکدیگر محترم باشد این جامعه جامعه ی امنی خواهد بود . جامعه ای که در بعضی از ایات میفرمایند کسی که از خدای متعال می ترسد دو بهشت دارد یکی آخرت یکی همین دنیا برایش بهشت می شود .

 

وی تصریح کرد: الان چه چیزی باعث می شود مردم نگران شوند کاسب ها به مردم رحم نکنند و هرچقدر دلشان بخواد اجناس را گران بفروشند یا زورمندان به مغازه ها یا خانه های مردم دستبرد بزنند یا افرادی که قوی هستند به افراد ضعیف ظلم کنند ،زور گیری در جامعه زیاد شود کیف قاپی ، جنایت در جامعه زیاد شود این جامعه نا امن است .

 

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه توصیه به تقوا توصیه به در نظر گرفتن خدا در تمامی شعونات زندگی است افزود: در نظر گرفتن خدای متعال در تمامی زمینه ها  اثر جامعه و تمدن سازی دارد به این دلیل است که واجب شده هر هفته تکرار شود یعنی از ضرورت هایی است هیچوقت کهنه  نمی شود و هماند نیاز انسان به آب و غذا است به همین دلیل باید در هر هفته دو بار امام جمعه باید خودش و دیگران را دعوت به تقوا کند .

کد خبر 975112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha