بازگشایی دوباره تالار مرکزی رشت از فردا

فاضلی از آغاز فعالیت دوباره تالار مرکزی رشت از فردا(۳مهر)خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، فیروز فاضلی امروز(چهارشنبه، ۲ مهر) در حاشیه رونمایی از سردیس مرحوم استاد «فریدون پوررضا» در تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران گفت: تالار مرکزی رشت که اسفند ۹۷ در سفر رییس‌جمهوری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسیده بود به دلیل پاره‌ای از مسائل قانونی، بهمن ۹۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل شد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این تالار پس از افتتاح، به طور موقت تحویل موسسه بهره‌‌بردار شده بود افزود: به دلیل پاره‌ای از موارد قانونی امکان واگذاری دائم تالار وجود ندارد و باید این مشکلات رفع شود.


وی با اشاره به  روند فعالیت تالار و خطاب به هنرمندان اظهار داشت: تالار مرکزی رشت با مجوز ستاد استانی مقابله با کرونا از فردا آغاز به کار می کند و مراحل اجرایی مزایده قانونی تالار هم در حال پیگیری است.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت خواست فعالیت‌های مرتبط با این تالار جهت رفع مشکلات را انجام دهند تا واگذاری طبق ماده ۲۷انجام شود.

 

گفتنی است، تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١۹ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید. این تالار در سه طبقه شامل تالار اصلی (مجموعه کنسرت هال) با ظرفیت هزار و ۱۰۰ نفر، سالن تئاتر و نمایش با ظرفیت ۵۶۰ نفر، سالن گردهمایی و سمینار‌های فرهنگی با ظرفیت ١٠٠ نفر، سالن برگزاری موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر و فضا‌های آرشیو موسیقی، کتابخانه، گالری نمایش آثار هنری، بازارچه فروش محصولات هنری و کارگاه‌های آموزشی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

کد خبر 975117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha