اجرای طرح شمیم حسینی و توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در لنگرود

۳۱۳ بسته معیشتی به ارزش ریالی ۶۰۰ میلیون ریال در جهت اجرای نیت موقوفه پیرملا در لنگرود توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، همزمان با دهه اول ماه صفر و هفته دفاع مقدس مراسم توزیع ۳۱۳ بسته غذایی و کارگاه بزرگ تولید ماسک امروز ( چهارشنبه، ۲ مهر)  با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مسجد جامع لنگرود  برگزار شد.

 

حجت الاسلام «ستار علیزاده» با بیان اینکه طرح شمیم حسینی در جهت اجرای نیات واقفان خیراندیش است، گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و در جهت اجرای نیات واقفان امروز مراسم سوگواری و طرح شمیم حسینی  در قالب ۳۱۳ بسته معیشتی در مسجد جامع لنگرود برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ارتباط تنگاتنگ و غیرقابل تفکیک بین انقلاب حسینی و انقلاب اسلامی افزود: نوع نگاه به این انقلاب، نگاه تاریخی و صرف اینکه در زمانی به‌وجود آمد، نیست و حقیقتا انقلاب حسینی اندیشه و تفکر نورانی و مکتب تاثیرگذار در استمرار حرکت نبوی و علوی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به ریزش و رویش ها در انقلاب ها، تصریح کرد: رویش های انقلاب اسلامی با وجود اینکه چهل سال از آن می گذرد روز به روز بیشتر شده و این نقطه قوت انقلاب به رهبری امام بزرگوار است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با هدف ارزش های دینی و احیای مکتب است، اظهار کرد: هدف و مشترکات این دو انقلاب همان اندیشه و فکر انقلابی و دینی است و اشتراک در یاوران اصحاب نیز از دیگر نقاط قوت بین این دو انقلاب است.

 


«سیدمرتضی فخرموسوی» نیز در این مراسم از توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی به ارزش ریالی ۶۰۰ میلیون ریال در قالب گروه های جهادی در حوزه گستره شهرستان خبر داد و گفت: عزاداری و روضه خوانی و توزیع بسته معیشتی در جهت اجرای نیت موقوفه پیرملا است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و ابلاغیه ستاد ملی کرونا و طرح شمیم حسینی این مراسم در مسجد جامع برگزار شد.

 

رییس اداره اوقاف امور خیریه لنگرود با بیان اینکه مرحله دوم طرح شمیم حسینی در پایان ماه صفر اجرا می شود، خاطرنشان کرد: در پایان ماه صفر نیت موقوفه ملا شفیع در محل مسجد جامع و در ادامه طرح شمیم حسینی  است که اطعام با رعایت نکات بهداشتی و مراسم وعظ و خطابه و نشر معارف برگزار می شود.

 

فخر موسوی با اشاره به کارگاه تولید ماسک توسط این اداره، گفت: کارگاه موقت تولید ماسک در راستای اجرای طرح امینانه نیات واقف نیز با همکاری گروه‌های جهادی در بقعه بی‌بی زینب لنگرود ایجاد شده که ۲ هزار ۵۰۰  ماسک را تولید و بین مردم توزیع می‌کنند.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود با اشاره اینکه متاسفانه برخی از برنامه های اوقاف با توجه به شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است، افزود: تمام تلاش مجموعه این است که با نیت واقف فاصله نداشته باشیم و تا به امروز در حوزه اجرای نیات واقف مشکلی در شهرستان نداشتیم و هیئت های عزاداری ، گروه های جهادی همکاری خوبی داشتند.

 

گفتنی است؛ توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی با توجه به اجرای نیات واقف خیراندیش از محل موقوفه پیرملای این شهرستان و نیت تعزیه داری و روضه خوانی حضرت سید الشهدا است.

کد خبر 975155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha