رعایت عدالت توزیع امکانات رفاهی در مناطق حاشیه شهرزنجان

مرادی گفت: عدالت در توزیع امکانات رفاهی، فرهنگی و آموزشی در مناطق حاشیه و فرسوده شهر رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری زنجان امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی در محل استانداری زنجان اظهار کرد: لازم است تا مسائل اجتماعی و فرهنگی در مناطق حاشیه نشین استان زنجان نیازسنجی شود.

 

خدابخش مرادی با اشاره به اینکه تهیه امکانات رفاهی و اجتماعی در این مناطق لازم است، بر ضرورت توسعه اقدمات زیر بنایی و زیر ساختی در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده تاکید کرد.

 

وی با یادآوری تعیین وظایف هر دستگاه اجرایی در این مناطق گفت: عدالت در توزیع امکانات رفاهی و آموزشی در این مناطق باید رعایت شود.

 

در ادامه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: در سال ۹۰ بیش از ۶۹ هزار نفر از جمعیت استان در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده زندگی می‌کردند و بر اساس آخرین آمار در حال حاضر ۶۵ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین زندگی می‌کنند.

 

مسیح الله سلطانی از وجود ۹ منطقه حاشیه نشین در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد هفت نقطه در شهر زنجان است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در مناطق حاشیه نشین زیر ساخت‌های فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد و باید به این مهم بیشتر توجه شود.

 

وی با یادآوری اینکه توجه به زیرساخت‌های اجتماعی باعث کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: جمعیت حاشیه نشین دراستان زنجان حدود پنج درصد کاهش داشته است.

 

 

کد خبر 975224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha