روستای شهیدپرور بیهود شهرستان قاین میزبان سه شنبه های تکریم

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسئولان در قالب طرح ملی سه‌شنبه های تکریم با ۱۱ خانواده شهید در روستای بیهود شهرستان قاین دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مدیر ستاد کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در سیزدهمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه های تکریم همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به همراه مسئولانی از بنیاد شهید، سپاه، نیروی انتظامی و مدیر کانون ولایت روستای بیهود به دیدار خانواده شهیدان این روستا در شهرستان قاین رفت.

 

در سیزدهمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه های تکریم، مسئولان در بدو ورود به روستای بیهود با حضور در گلزار شهدای گرانقدر ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشتند. در ادامه از صبر و ایثارگری خانواده‌ های شهیدان والامقام سردار شهید محمود کاوه، شهید محمد آزاد، شهید محمود قاسمی، شهید محمود زراعتکار، شهید محمد آخوندی، شهید غلامرضا نصرالهی، شهید محمدحسن نصرالهی، شهید غلامرضا عرب پورف شهید موسی عرب، شهید احمدهادوی و شهید غلامحسین همدم تجلیل شد.

 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در دیدار با خانواده های شهدا گفت: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در حال برگزاری است.

 

وی ادامه داد: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و نیز الگوسازی برای جوانان و نوجوانان، در قالب تکریم چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی از اهداف برگزاری این طرح به همت کانون های مساجد است.

 

حجت الاسلام سبزه کار به بیان اهمیت و جایگاه شهیدان و منزلت خانواده های شهدا پرداخت و با اشاره به حدیثی قدسی از پیامبر اکرم(ص) در این رابطه گفت: خداوند می­ فرماید: «من جانشین  شهید در میان خانواده اش هستم و هرکس خانواده شهیدی را خشنود کند مرا خشنود کرده و هرکس که خانواده شهیدی را برنجاند مرا آزرده است». پیام این روایت از پیامبر(ص) بیانگر گوشه ای از مقام عرشی و آسمانی شهدا و خانواده شهیدان است و ما در مقابل چنین منزلت و جایگاه والا رسالت هایی داریم که باید با تمام ظرفیت تلاش کنیم تا حق خانواده گرانقدر شهدا را ادا کنیم.

 

مدیر ستاد کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی رسالت خانواده های شهدا را در جهت تحقق اهداف آنها سنگین توصیف و بیان کرد: خانواده شهدا باید زینب گونه پیام رسان شهدا باشند تا راه آنان برای همیشه ادامه‌ یابد.

 

گفتنی است، روستای شهیدپرور بیهود قاین با تقدیم ۴۰ شهید بویژه سردار حاج محمد کاوه پرافتخارترین روستای استان خراسان جنوبی است.

 

کد خبر 975273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha