آبادان مرکز ثقل دفاع مقدس است

سردار یوسفی آبادان را مرکز ثقل دفاع مقدس دانست و گفت: افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس در آبادان اولین قدم در ارتباط با موزه این شهرستان است و در این راستا جای کار زیادی را داریم که با کمک مردم و رزمندگان دوران دفاع مقدس آن را تکمیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار عباس یوسفی» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 2 مهرماه) در آئین افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با 8 نقطه دیگر به بهره برداری رسید، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تقدیر از لبیک همه مدیران و مسئولان استان خوزستان و آبادان برای افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس این شهر اظهار کرد: اصحاب رسانه مدت‌هاست پیگیر مطالبه این رخداد ملی و بسیار مهم هستند که خوشبختانه با دست توانای مردم آبادان این اتفاق رقم خورد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان بر لزوم اهتمام ویژه به شهرستان آبادان تاکید کرد و افزود: آبادان مرکز ثقل دفاع مقدس است؛ دفاع جانانه‌ای در این منطقه شکل گرفته و بسیاری از اتفاقات میمون و مبارکی که در دوران دفاع مقدس رخ داده منشاء آن آبادان بوده است.

 

وی تصریح کرد: شاید مردم آبادان خیلی زودتر از ما مسئولان متوجه این امر شده بودند که اگر این شهر روزی سقوط می‌کرد ممکن بود اتفاق ناگواری برای این جبهه جنوبی جنگ رخ دهد؛ مردم این دیار مردانه ایستادند و مقاومت کردند که جا دارد این ایام را به آنها تبریک بگوئیم.

 

سردار یوسفی آبادان را شهری مقدس خواند و تصریح کرد: افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس در آبادان اولین قدم در ارتباط با موزه آبادان است و در این راستا جای کار زیادی را داریم که با کمک مردم و رزمندگان دوران دفاع مقدس آن را تکمیل خواهیم کرد.

 

همچنین «سردار خادم سید الشهدا» نیز ابراز کرد: وقتی در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده وارد شهر آبادان و خرمشهر می‌شدم و مردم این منطقه را که می‌دیدیم روحیه مضاعف می‌گرفتیم.

 

فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا اضافه کرد: این روحیه باعث شد تا مردم شریف و شهیدپرور این دیار بتوانند در عملیات شکست حصر آبادان که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت با کمک به نیروهای مسلح انجام شد، آبادان قهرمان را از محاصره دشمن بعثی عراق نجات دهند.

 

«سید زین‌العابدین موسوی» ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه آبادان در دوران دفاع مقدس پیشانی جنگ تحمیلی بود اظهار کرد: بسیار شایسته بود که این باغ موزه سال‌ها قبل پیش از سایر موزه‌های دفاع مقدس در سایر شهرهای کشور که حتی جنگ را به چشم ندیدند افتتاح می‌شد اما امروز را به فال نیک می‌گیریم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان را موزه‌ای طبیعی و بکر خواند و عنوان کرد: این موزه با مساحت ۲۷ هکتار و داری ۲۵۰۰ متر مربع زیربنا است.

 

وی با درود به روح تمام شهدای جنگ تحمیلی به خصوص شهدای دفاع مقدس آبادان و خرمشهر و خوزستان یاد آور شد: امروز برای ما آبادانی‌ها یک رخداد ملی است چرا که باغ‌موزه دفاع مقدس این شهر در کل مناطق کشور بی‌نظیر است.

 

«اسماعیل زمانی»  نیز در ادامه با بیان اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان می‌تواند نماد کلی از وضعیت جنگ تحمیلی برای همه مردم ایران باشد اظهار کرد: امیدواریم این باغ موزه به گردشگری دفاع مقدس تبدیل شود، چراکه طبیعی‌ترین باغ‌موزه دفاع مقدس ایران و اصلی‌ترین موزه دفاع مقدس است که در فاصله کمتر از 500 متری مرز دشمن در زمان جنگ تحمیلی قرار گرفته است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند موزه دفاع مقدس آبادان را بیانگر تمام حالات جنگ تحمیلی 8 ساله از آغاز تا پایان جنگ دانست و افزود: تحریفاتی در فرهنگ و تاریخ معاصر ما صورت گرفته و بعضا جنگ را مقدس می‌دانند در حالی‌که جنگ مقدس نیست بلکه این دفاع این مقدس است.

 

وی با اشاره به اینکه سایه شوم جنگ تحمیلی افراد ارزشمندی را از ما گرفت اما اقتدار و پایمردی جمهوری اسلامی ایران  ماندگار شد اضافه کرد: دوران دفاع مقدس یادآور و احیاکننده واژه‌های ناب شهادت، شهامت، شجاعت، ایثارگری، مردانگی و سلسله مراتب فرماندهی و ولایت پذیری است.

 

زمانی با ابراز خرسندی از افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان یاد آور شد: اکنون در چهل سالگی دوران مقاومت ملت ایران هستیم و بسیار خرسندیم که در منطقه آزاد اروند باغ موزه دفاع مقدس جهت تداعی فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده راه‌اندازی شد.

 

کد خبر 975282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha