مکلف به پاسداری از ارزش‌های شهدا و دفاع مقدس هستیم

شریعتی با بیان اینکه مکلف به پاسداری از ارزش‌های شهدا و دفاع مقدس هستیم گفت: باید برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل‌های آینده تلاش کنیم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «غلامرضا شریعتی» امروز (چهارشنبه 2 مهر) در آئین افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با هشت نقطه دیگر به بهره‌برداری رسید، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه آبادان و خرمشهر و خوزستان باغ موزه طبیعی دفاع مقدس هستند اظهار کرد: خدا را شاکر و سپاسگزاریم که توانستیم امروز فاز نخست این باغ موزه که از هر نظر جزء طبیعی‌ترین باغ‌موزه‌های دفاع مقدس کشور است را با همکاری دستگاه‌های استانی و شهرستانی افتتاح کنیم.

 

استاندار خوزستان مکان باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان را غیرقابل قیمت‌گذاری خواند و افزود: وجب به وجب این سرزمین و شهرهای آبادان و خرمشهر جای خون پاک‌ترین، نجیب‌ترین و مقرب‌ترین این مرز و بوم و بندگان صالح خداست که تبدیل به باغ‌موزه دفاع مقدس شده است.

 

وی همچنین آبادان و خرمشهر و کل خوزستان را باغ موزه‌های طبیعی دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: ما مفتخریم که میراث‌دار شهدای گرانقدر این مرز و بوم هستیم.

 

شریعتی اضافه کرد: شهدا جان خود را نثار عزت و حیثیت این کشور و دفاع از آرمان‌های اسلام، انقلاب و امام عزیز و مقام معظم رهبری کردند و لذا برای ما مایه افتخار است که در عصر این انسان‌ها زندگی می‌کنیم تا از الطاف آنها بهره‌مند شویم.

 

وی همچنین به حمل کاستی‌ها، کمبودها، محرومیت‌ها و محدودیت‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: آنچه در توان بوده تاکنون برای رفع کسری‌ها اقدام شده و همه باید تا پایان محرومیت این دو شهر اهتمام جدی بورزیم و به سمت و سوی پایان دادن محرومیت آبادان و خرمشهر حرکت کنیم.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: آنچه که از جنگ تحمیلی بر جای مانده یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس است که حق زیادی بر این کشور دارند و امیدوارم دعای این شهدا و روح پاک آنها بتواند به ما در راستای خدمت‌گزاری به مردم عزیز کشور کمک کند.

 

وی با تاکید بر تلاش برای رفع نقصان‌های آبادان اذعان کرد: از خداوند می‌خواهیم که در این مسیر به ما توفیق دهد و ما را در مقابل شهیدان ایران اسلامی رو سفید کند تا بتوانیم بیش از پیش از ارزش‌های دفاع مقدس پاسداری کنیم و آبادان قهرمان در مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر گام بردارد.

 

شریعتی همگان را موظف و مکلف به پاسداری از ارزش‌های شهدا و دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس آبادان هستیم و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک فازهای بعدی این باغ‌موزه طبیعی را تکمیل و افتتاح کنیم.

 

وی بر لزوم تلاش برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: از این طریق باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: در باغ موزه دفاع مقدس آبادان تلاش‌های فراوانی برای نمایش بخشی از ایثارگری‌ و مجاهدت رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی صورت گرفته تا این رشادت‌ها در معرض دید نسل جدید انقلاب قرار گیرد.

 

وی باغ‌موزه‌های دفاع مقدس را مکانی برای جلوگیری از تحریف و انحراف واقعیات‌های جنگ تحمیلی خواند و یاد آور شد: این باغ‌موزه‌ها می‌توانند جوانان را در جریان جنگ تحمیلی، رشادت و جوانمردی رزمندگان قرار دهند و همچنین نقش بسزایی در انتقال ایثارگری‌، شهادت طلبی‌ و بزرگواری‌های رزمندگان اسلام به نسلی که جنگ تحمیلی را ندیده است، باشند.

 

کد خبر 975296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha