پایبندی به اعتقادات دینی از اهداف تعلیم و تربیت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت توجه دانشگاه و عمل به تربیت اسلامی، گفت: از اهداف تعلیم و تربیت اسلامی پایبندی به اعتقادات دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(2شهریور) در مراسم تجلیل از اساتید و کارکنان رزمنده و ایثارگر واحد خرم آباد با بیان اینکه ایران اسلامی فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: علت آن این است که کشورهای استعماری به علت غنای مادی و معنوی، کشور ایران را طعمه خوبی برای کسب منافع خود می دانسته اند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: تعلیم و تربیت اسلامی سبب شده است که در طول این سال ها در برابر کشورهای استعماری بایستیم.

 

وی به نقش نظام آموزشی در تعلیم و تربیت اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: نظام آموزشی باید تعلیم و تربیت اسلامی گسترش دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: از اهداف تعلیم و تربیت را پایبندی به اعتقادات دینی و در رأس آن توحید  در همه شئونات زندگی است.

 

وی با بیان اینکه در سایه  تعلیم و تربیت اسلامی می توانیم ارزش های اخلاقی و دینی را سرزنده و حفظ کنیم، اذعان داشت: در سایه این مهم می توان صداقت،  شرافت، کرامت و فضیلت را در جامعه ترویج داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اصالت دادن به اسلام و ارزش ها ی اسلامی در دانشگاه ها را از دیگر اهداف تعلیم و تربیت عنوان کرد و تأکید داشت: در دانشگاه ها باید جوان مؤمن، انقلابی ، معنویت گرا ی اخلاق مدار عدالت خواه تربیت شود به ارزش های اسلامی عمل شود.

 

گفتنی است، این مراسم با تجلیل از چند نفر از اساتید و کارمندان ایثارگر  واحد خرم آباد ادامه یافت و در پایان حاضرین با غبار روبی و قرائت فاتحه به  روح پاک و بلند شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد ادای احترام کردند.

کد خبر 975307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha