همایش سه‌ساله‌های حسینی در صومعه‌سرا برگزار شد

بذله گفت: همایش سه‌ساله‌های حسینی با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم گیلان در مصلی صومعه‌سرا برگزار شد.

«سیدیاسر بذله» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: با گذشت سال‌های متمادی از این حرکت تاریخی، قیام عاشورا همچنان زنده و بالنده است و دلها را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا با اشاره به اینکه همایش سه‌ساله‌های حسینی همزمان با پنجم صفر در مصلی صومعه‌سرا با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم گیلان برگزار شد افزود: این همایش با هدف تبیین سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه به ویژه بین نونهالان برگزار شد.

 

وی حضور کودک خردسال و افراد مسن بین شهدای کربلا را مهمترین عامل مردمی بودن این قیام  عنوان کرد و گفت: پرداختن به جایگاه والای حضرت رقیه(س) و فرزند در خانواده دارای هویت انکارناپذیر است.

 

بذله تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری این مراسم بزرگداشت نام‌آور سه ساله‌ای است که با وجود سن کم درس زندگی داد تا عشق به پدر، مولا، خدای متعال و اعتلای دین مقدس اسلام از زندگی این بزرگ دخت گرامی امام حسین(ع) به منصه ظهور برسد.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: با برگزاری همایش‌هایی نظیر همایش سه ساله‌های حسینی، فرهنگ عاشورا بسط و گسترش پیدا می‌کند که خوشبختانه طی سال‌های اخیر باشکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت رقیه(س) یک الگو درخشان برای نونهالان ایران اسلامی است که باید مورد توجه باشد اظهار کرد: شخصیت‌های عاشورایی همواره عفت و حجاب را سرلوحه خود قرار داده بودند.

کد خبر 975313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha