ظرفیت‌های گسترده و گنجینه‌های معطل‌مانده شیراز به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است

دهقانی گفت: شیراز با وجود ظرفیت‌های پرشمار در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی، مذهبی، سلامت و... از کلان‌شهرهای دیگر عقب افتاده است و از ظرفیت‌های گسترده و گنجینه‌های معطل‌مانده خود به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

به گزارشخبرگزاری شبستان از شیراز، «سولماز دهقانی» با انتقاد از استفاده نشدن مطلوب از ظرفیت‌های همه‌جانبه شیراز گفت: احداث یک شهربازی بی‌همتا در جنوب کشور ازجمله اهداف ما در حوزه گردشگری است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شیراز با وجود ظرفیت‌های پرشمار در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی، مذهبی، سلامت و... از کلان‌شهرهای دیگر عقب افتاده است.

وی اضافه کرد: شهری مانند اصفهان توانسته خود را به عنوان یک شهر تاریخی، فرهنگی و صنعتی معرفی کند اما متاسفانه ما از ظرفیت‌های گسترده و گنجینه‌های معطل‌مانده خود به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

دهقانی تصریح کرد: ما اگر نمی‌توانیم یک شهر صنعتی باشیم اما در مقابل در حوزه‌هایی همچون فرهنگی و گردشگری جای کار بسیار زیادی وجود دارد و می‌توان از ارتباط شیراز با کشورهای همسایه استفاده بسیار بهتری کرد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه اماکن تاریخی و فرهنگی ما مانند بازار «وکیل»، ظرفیت‌هایی ارزشمند هستند که با وجود اقدامات نسبی شهرداری، دست اداره‌ کل میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه مرمت و بازسازی به دلیل کمبود اعتبار بسته است و با مشکلات جدی مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به اهمیت پروژه محور «عرفان» بیان کرد: در نزدیکی این محور، اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد توانسته برای احداث تالار بزرگ شهر سرمایه‌گذار جذب کند اما متاسفانه تا کنون نتیجه‌ بخش نبوده است.

وی افزود: شیراز شایسته این است که با اختصاص اعتبار لازم، تالاری درخور شان فرهنگ و تمدن خود داشته باشد.

دهقانی جذب سرمایه‌گذار برای احداث یک شهربازی بی‌همتا در جنوب کشور را ازجمله نیازهای حوزه گردشگری شیراز دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که به دلایل مختلف در حوزه تفریحی و سیاحتی برای جوانان‌ آنچنان که شایسته بود نتوانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم که باید در زمان باقی‌مانده با جدیت بیشتری پیگیری و اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز تصریح کرد: حال اقتصاد کشور خوب نیست و در شرایط دشوار فعلی می‌توانیم با همفکری و همراهی همه‌جانبه، مراکز و اماکن گردشگری، تفریحی، سیاحتی و... را ساماندهی و یا راه‌اندازی کنیم چرا که هم بازدهی اقتصادی خواهد داشت و هم بخشی از سختی‌های روحی و روانی مردم را جبران می‌کند.

کد خبر 975379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha