بعد از سقوط بنی صدر در خرداد ۱۳۶۰، انسجام و برادری میان سپاه  و ارتش بسیار زیاد شد

سردار قربانی گفت: بعد از سقوط بنی صدر در خرداد ۱۳۶۰، انسجام و برادری میان سپاه و ارتش بسیار زیاد شد و توانستیم محاصره را سازماندهی و دشمن را غافلگیر کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار مرتضی قربانی؛ فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس شب گذشته (چهارشنبه ۲ مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام کسانی که منافعی در شرق و غرب کشور داشتند بیرون انداخته شدند و همه آن‌ها تهاجم خودشان را با گروهک ها، احزاب و دسته‌ها شروع کردند.

وی افزود: آن‌ها نتوانستند با ایران مقابله کنند و صدام را آماده کردند به نحوی که شرق و غرب و تمام اروپا صدام را پشتیبانی کرد و در کشور اردن جمع شدند و فکر کردند یک شبه می‌توانند ایران را اشغال کنند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: صدام برای شهر‌های ایران نام جدید گذاشت و زمانی که جنگ آغاز شد دشمن را ۳۴ روز پشت دروازه‌های خرمشهر نگه داشتیم و تمام طرح‌های صدام را با انگیزه، تکلیف شرعی، انسجام، وحدت و برادری متلاشی کردیم.

وی افزود: زمانی که در محاصره قرار داشتیم و بنی صدر فرمانده کل قوا که خود منشأ اختلاف میان ارتش، سپاه و ژاندارمری بود و البته بنی صدر سپاه، بسیج و ارتش را در کنار هم قبول نداشت و بعد از سقوط بنی صدر در خرداد ۱۳۶۰، انسجام و برادری میان ما و ارتش بسیار زیاد شد و توانستیم محاصره را سازماندهی و دشمن را غافلگیر کنیم.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات ثامن الائمه که نخستین عملیات مشترک ارتش و سپاه بود توانستیم در ۱۲ ساعت تمامی راه‌ها را ببندیم و حتی یک نفر از عراقی‌ها نتوانست فرار کند و این منشأ تشکیل یگان‌های سپاه شد.

سردار مرتضی قربانی افزود: بعد از شکستن محاصره، سه لشکر عاشورا، ۲۵ کربلا و ۱۴ امام حسین (ع) تشکیل شد و با برنامه ریزی بهتر و هماهنگی بیشتر در کنار هم، عملیات‌های بزرگی مثل طریق القدس (فتح بستان)، فتح المبین، و بیت المقدس را انجام دادیم و تا پایان جنگ هم کنار هم بودیم.

کد خبر 975399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha