۲۸ هزار گلستانی در بخش ساختمانی بیمه هستند

مازندرانی از وجود ۲۸ هزار بیمه شده در بخش ساختمان در گلستان خبر داد و گفت: در بحث مهارت های فنی و حرفه ای، آموزش نیروهای ساختمان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» صبح امروز(پنجشنبه 3 مهر) در نشست صمیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با برخی از فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: خروجی دانشگاه فنی و حرفه ای نیروهای کاری می شود که در بخش های مختلف صنعتی و خدماتی به کارگرفته می شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بر لزوم ارزش گذاری به بهره وری نیروی کار تاکید کرد و ادامه داد: تولید کنندگان ما در حوزه صادرات و فروش مشکلات زیادی دارند و این مسائل باعث شده است که موضوع آموزش و بهره وری جزو اولویت های نخست نباشد.

 

مازندرانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از چهار هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کردند، متذکر شد: سال گذشته 630 نفر را به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش معرفی شدند و از این میزان تنها 50 نفر معادل هشت درصد موفق به ورود به بازار کار شدند.

 

وی با بیان اینکه نیاز سنجی دانشگاه ها در بخش تولید یک ضرورت است و باید به آن اهتمام داشته باشیم، افزود: در بحث مهارت های فنی و حرفه ای آموزش نیروهای ساختمان باید در دستور کار باشد و 28 هزار نفر در بخش ساختمان در گلستان بیمه شده وجود دارد که دارای کارت مهارت هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: در آموزش مهارتی نیروها مشکلی نداریم اما باید آرماتوربند متخصص خوب را از دیگر استان ها بیاوریم و این مهم نشان می دهد که باید نسبت به تخصصی شدن آموزش های مهارتی اهتمام شود و در این بخش باید مرکز تخصصی در استان ایجاد شود.

 

مازندرانی تأکید کرد: در استان گلستان بیش از سه هزار اتباع خارجی کارت کار دارند و در بخش صنعت و برق و تراش نیز از چین، ترکیه و پاکستان می آیند در حالی که این نیروها در استان وجود دارد ولی متاسفانه در بین توانمندی ها و تخصص ها با مهارت فاصله ای وجود دارد که باید برطرف شود.

 

وی گفت: در شهرستان ها مرکز فنی و حرفه ای در کنار مرکز صنعتی قرار گرفته است و به نوعی این مراکز در جوار واحدهای صنعتی و شهرک های صنعتی قرار گرفته است.

 

کد خبر 975462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha