خروج تاریکی و گناه از قلب سبب درک نورانیت ائمه معصومین(ع) می‌شود

آیت‌الله جاودان گفت: اعتقادات نادرست و گناه از عوامل تاریکی قلب است انسان برای درک نورانیت ائمه معصومین(ع) باید تاریکی و گناه را از قلب خود خارج کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی جاودان» شامگاه چهارشنبه ۲ مهرماه در جلسه هفتگی درس اخلاق حسینیه مرحوم شیخ مرتضی زاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند هیچ‌گاه زمین را از خلیفه خود خالی نمی‌گذارد.

استاد حوزه علمیه ائمه معصومین(ع) خلیفه الهی و ستون عالم هستی هستند، عنوان کرد:‌ این جایگاه از سوی خداوند به صورت تکوینی به آنها عطا شده است، تا هر زمان امام معصوم(ع) بر روی زمین باشد جامعه انسانی هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) هدایتگر انسان‌ها به سوی اعتقادات درست و صحیح هستند، اظهار کرد: امام معصوم(ع) همه اعمال و رفتار موجودات عالم را مشاهده می‌کند.

آیت‌الله جاودان با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) مبنی بر اینکه من اگر خداوند متعال را نمی‌دیدم او را عبادت نمی‌کردم، گفت: عالم محضر خداوند متعال است اگر انسان خود را در محضر او ببیند گناه نمی‌کند و درباره انجام اعمال خود دقت لازم را دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ائمه معصومین(ع) نور الهی هستند که به سوی انسان ها فرستاده شدند هرکس از آنها بهره‌های هدایتی ببرد سعادتمند شده و هرکس با آنان دشمنی کند دچار شقاوت می‌شود.

وی با بیان اینکه تا روز قیامت ائمه معصومین(ع) همچون نور در جامعه بشری می‌درخشند و سبب و هدایت انسان‌ها می‌شوند، عنوان کرد: بر اساس روایات نور امام معصوم(ع) در قلب مومنان از نور خورشید روشن‌تر است که سایر اعضاء و جوارح مومن از این نور استفاده می‌کند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه قلب هرکس با نورانیت ائمه معصومین(ع) روشن شده باشد روز قیامت در پناه رحمت الهی است، گفت: اعتقادات نادرست و گناه از عوامل تاریکی قلب است انسان برای درک نورانیت ائمه معصومین(ع) باید تاریکی و گناه را از قلب خود خارج کند.

 

 

 

کد خبر 975486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha