نیازمند گفتمان سازی در دفاع مقدس هستیم/ معارف دفاع مقدس را به زبان نسل جدید به آنها منتقل کنیم

سوقندی با بیان اینکه معارف دفاع مقدس را به گونه ای دسته بندی کنیم که برای نسل امروز قابل باور باشد گفت: معارف دفاع مقدس را به زبان نسل جدید به انها منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان محمدرضا سوقندی در نشست خبری معارف و معاریف دفاع مقدس با اصحاب رسانه در نمایشگاه دفاع مقدس گفت: نشست های معارف و معاریف دفاع مقدس را قرار بود پس از ماه رمضان اغاز کنیم اما به تاخیر افتاد این نشست ها به صورت هفتگی بعد از پایان نمایشگاه برگزار می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گفتمان امام ره مستدل ترین گفتمان دفاع مقدس است، امام ره تنها یه رهبر دانا نیست بلکه یک رهبر حکیم در دفاع مقدس محسوب می‌شود. حکیم کسی است که با داشتن دانش نظری به دانسته های خود عمل می کند و امام ره حکیمی بزرگ در دفاع مقدس محسوب می‌شوند.

سوقندی تصریح کرد: ما نیازمند راه اندازی گفتمان در دفاع مقدس هستیم، گفتمان چت و گپ و گفتگو نیست بلکه عقلی، علمی و منطقی است و در منظومه اندیشه ای مبتنی بر مبانی علمی و منطقی و روشن است

وی گفت: ممکن است در محافل مختلف از دفاع مقدس سخن گفته شود اما لزوما این سخنان گفتمان نیست.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: باید به گونه ای معارف دفاع مقدس را دسته بندی کنیم که برای نسل امروز قابل باور باشد، اگر معارف را غیرقابل دست یافتنی کنیم به همان میزان دفاع مقدس را از ذهنها دور کردیم.

سوقندی گفت: در حوزه فرهنگی باید با اغناء اندیشه کار کنیم که در این حوزه موفق نبودیم، باید تلاش کنیم به زبان نسل جدید این معارف را به انها منتقل کنیم.
 

 

 

 

کد خبر 975702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha