​از پایداری و مقاومت هشت سال دفاع مقدس درس بگیریم

​حجت الاسلام لیوانی گفت: هشت سال دفاع مقدس نشان داد همیشه مقاومت در برابر زورگویی ها و زیادی خواهی دشمن جواب می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «قاسم لیوانی» ظهر امروز جمعه ۴ مهر در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ضمن گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس هفته پایداری و ایستادگی ملت ایران است.

 

امام جمعه موقت گرگان بابیان اینکه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس حماسه های ماندگاری را به یادگار گذاشت، ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه با دشمنی تا دندان مسلح رو به رو بودیم حتی یک وجب از خاک این کشور را دشمن نتوانست تصرف کند.

 

حجت الاسلام لیوانی گفت: مقاومت و پایداری جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس در حالی است که پیش از آن دشمنان ما حتی بدون جنگ هم قسمتی از خاک این کشور را جدا کرده بودند.

 

وی افزود: در دوران پهلوی بحرین به عنوان استان چهاردهم ایران شناخته می شود و بسیاری از افرادی که در این کشور زندگی می کنند ایرانی اصل هستند اما در در سال 1349 و در زمان حکومت محمدرضا پهلوی استقلال این کشور در سازمان ملل اعلام شد.

 

امام جمعه موقت گرگان ابراز داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس فشار های نظامی زیادی به کشور وارد شد که بتوانند قسمتی از خاک این کشور را جدا کنند اما با مقاومت ملت ایران دشمنان نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

 

حجت الاسلام لیوانی افزود: رمز پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس فرماندهی و هدایت جنگ توسط امام راحل  و استقامت و پشتیبانی از جبهه های جنگ توسط ملت ایران بود که باعث شد پس از هشت سال در جنگ به پیروزی برسیم.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ابراز داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و رزمندگان سختی های زیادی را متحمل شدند و  رزمندگان زیادی در اسارت نیروهای بعثی درآمدند و در اسارتگاه های این رژیم متحمل شکنجه شدند و حتی برخی از آنان به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه موقت گرگان افزود: هشت سال دفاع مقدس نشان داد همیشه مقاومت در برابر زورگویی ها و زیادی خواهی دشمن جواب می دهد.

 

حجت الاسلام لیوانی افزود: اگر در برابر دشمن عقب نشینی کنیم دشمن بر به سوی ما پیش می آید و اگر مقاومت کنیم دشمن نمی تواند از مواضع خود پیشروی کند و باید از دوران دفاع مقدس درس بگیریم.

کد خبر 975797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha