بروکراسی اداری موجب فساد می‌شود/وزیر صنعت زودتر معرفی شود

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه امروز در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی نداشتن وزیر صنعت،معدن و تجارت بر این مشکل افزون کرده است، گفت: از دولت و مجلس خواستار تعیین وزیر صنعت در نزدیک‌ترین زمان ممکن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(4مهر) در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران با تأکید بر اینکه خداترسی و توجه به آخرت و رعایت فرامین الهی در پرتو تقوا باید صورت بگیرد، اظهار کرد:  خداوند می‌فرماید:« هرکسی که کار خوب انجام دهد روز قیامت بهتر ازآنچه انجام داده پاداش می‌گیرد و در روز قیامت از ترس عظیم این روز در ایمنی خواهد بود.»( سوره نحل آیه ۸۲)

امام‌جمعه ساری با اشاره به فرموده‌ای از امام صادق(ع) به نقل از حضرت علی(ع) با این مضمون که حمد و ستایش مخصوص خدا است، خدا اهل و سزاوار ستایش کردن است، افزود: باید بدانیم چه کسی را ستایش می‌کنیم، نباید نااهل را مورد ستودن قرار بدهیم، اگر نااهلان را ستایش کنیم جای خوب و بد عوض می‌شود و ظلم و بی‌عدالتی اتفاق می‌افتد، ظلم فقط از جیب دیگران پول گرفتن و سیلی زدن به‌صورت دیگران نیست.

 

وی ادامه داد: ستایش از نااهلان همواره در تاریخ وجود داشت، متأسفانه در برخی موارد پست‌ها به افراد صالح داده نمی‌شود و ستایش‌ها و تکذیب‌ها به‌جا انجام نمی‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بابیان اینکه گاهی تکبر و حقارت و رقابت موجب می‌شود که ستایش به‌جا صورت نگیرد، گفت: مردم باید بدانند به چه کسی توجه کنند، تقدیرنامه‌ها و تشویق‌نامه‌ها مصداق همان ستایش است که باید درست صورت بگیرد، انتخاب یک فرد نمونه در هر حوزه‌ای مصداق ستایش است، به همان اندازه که ستایش یک انسان نااهل بد است سکوت در برابر عدم ستایش یک انسان اهل هم بد است.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به آیه‌هایی از قرآن کریم، بیان کرد:  تربیت درست فرزند مانع از عذاب در روز قیامت خواهد شد، خوشا به حال خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگرانی که فرزندان صالح تربیت کردند.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهید والامقام سید عبدالکریم هاشمی نژاد، گفت: امروز با توجه به شیوع کرونا شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع با محوریت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس هستیم که قدردان زحمات دست اندر کاران نیز هستیم.

 

امام‌جمعه ساری با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب و توصیف مقام رهبری در حوزه انقلاب گفت: این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده نه منفعل و نه مردد ! با صراحت و شجاعت در مقابل مستکبران ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است این جوانمردی و مروت انقلابی ، صداقت و اقتدار و دامنه عمل جهانی و منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان مایه سربلندی ایران اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید وظیفه خودمان را نسبت به این انقلاب بدانیم، مردم و مسئولان جوانمردی و مروت را فراموش نکنند، بسیاری از مسئولان منصف و جوانمرد هستند برخی متأسفانه دچار اشرافیت و رفتارهای نادرست شدند که به مروت دعوتشان می‌کنیم؛ نباید مدیران ما از سطح متوسط مردم فراتر زندگی کنند، اشرافیت و بروکراسی اداری که فساد را همراه دارد، مردم را گرفتار کرده که این حق مردم نیست.

 

امام‌جمعه ساری به منویات و دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص جهش تولید و حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و افزود:  حدود ۴ ماه است که در جنگ اقتصادی قرار داریم و این میدان نیازمند وزیر صنعت، معدن و تجارت است انتظار می‌رود دولت و مجلس زودتر برای این مسئله تعیین تکلیف کنند.

 

وی از گندم به‌عنوان محصول استراتژیک نام برد و افزود: در  سال جاری کشت گندم بیش از یک‌میلیون تن کاهش داشت باید با حمایت از بخش کشاورزی کاری کنیم که در سال آینده در تولید گندم خودکفا باشیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی ادامه داد:  با توجه به افزایش قیمت کود و سموم ، دولت قیمت تضمینی خرید این محصول را طوری مشخص کند که کشاورزان رغبت به کاشت گندم بیشتر در سال آتی داشته باشند.

کد خبر 975842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha