امنیت هوایی در دوران جنگ با راهبردهای پدافندی تامین شد

امیر سرتیپ حدادی گفت: امنیت هوایی کشور و مقابله با دشمن در دوران جنگ تحمیلی با راهبردهای پدافند هوایی و تلاش متخصصان این حوزه و خلبانان تامین شد.

امیر سرتیپ «علی حدادی سامانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس اظهارداشت: راهبردهای پدافندی در تامین امنیت هوایی در دوران دفاع مقدس و اکنون نقش کارآمد و غیرقابل انکاری دارد.

 

فرمانده منطقه پدافندهوایی مرکزی کشور با بیان اینکه حمله های هوایی دشمن از پیش از 31 شهریور آغاز شده بود، افزود: امنیت هوایی کشور و مقابله با دشمن در دوران جنگ تحمیلی با راهبردهای پدافند هوایی و تلاش متخصصان این حوزه و خلبانان تامین شد.

 

*عملکرد نیروهای هوایی در جنگ منسجم بود

 

وی ادامه داد: رصد مرزهای هوایی و آمادگی برای مقابله با پرنده های جنگنده دشمن از جمله اقداماتی بود که توسط متخصصان پدافند هوایی و نیروهای هوایی انجام گرفت و بسیاری از ماموریت های عراق ناکام ماند.

 

امیر سرتیپ حدادی اضافه کرد: دشمن به وسیله حمله های هوایی به دنبال خسارت به تاسیسات مهم مثل پالایشگاه های نفتی را داشت تا به وسیله تخریب این مراکز  تامین درآمد اقتصادی مملکت برای خرید تجهیزات را دچار اختلال و اقتصاد جنگ را زمین گیرد کند که در این مسیر نقش و جایگاه تامین امنیت هوایی روشن تر شد.

 

وی یادآورشد: دشمن مرزهای هوایی را برای عبور و مرور خود و انجام ماموریت ها باز می دید و برنامه ریزی های زیادی را در جهت خسارت به کشور از این مسیر داشت.

 

فرمانده منطقه پدافندهوایی شهید نصر اصفهان با اشاره به ماموریت های پدافند هوایی ارتش گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی پدافند هوایی با نیروی هوایی مشترک بود و در بیش از 10 سال گذشته این نیرو مستقل شده ولی اقدامات تخصصی آن در دوران جنگ اجرایی می شد.

 

*ترددهای هوایی به صورت کامل رصد می شود

 

وی با بیان اینکه نوع تهدید نوع ماموریت پدافند را مشخص می کند، خاطرنشان کرد: ماموریت شناسایی در این سیستم بسیار مهم است که دشمن قصد چه نوع عملیات و اقدامی را دارد تا بر اساس آن اقدام مناسب صورت بگیرد.

 

حدادی با بیان اینکه هواپیماهای زیادی از مرزهای هوایی ایران برای عبور از غرب به شرق دنیا می گذرند، تصریح کرد: ماموریت نیروهای پدافند هوایی در این حوزه بسیار مهم است که دشمن از این شرایط برای تحقق اهداف خود استفاده نکند.

 

وی رصد تمامی ترددهای هوایی توسط این یگان را مهم و اساسی دانست و اذعان داشت: باید ترددهای هواپیمایی بر اساس مقاصدی که از قبل مشخص شده انجام شود و این ناوگان اجازه نزدیک شدن به مناطق حساس کشور را ندارد.

 

این فرمانده ارتش با اشاره به شناسایی هواپیمایی که در سال های گذشته در قالب جابه جایی مسافر سلاح و مهمات جابه جا می کرد، افزود: این موضوع در رصد هوایی شناسایی و هوایپما دارای این تجهیزات به زمین نشانده شد و تا عذرخواهی و سیر مسیر قانونی از طرف کشور مقابل اجازه پرواز به این پرنده داده نشد.

 

*رشد و توسعه تجهیزات نظامی پدافند هوایی

 

وی با اشاره به تقویت زیرساخت و توسعه امکانات رصد هوایی گفت: همسو با توسعه کشور و تجهیزات نظامی، بومی سازی و ساخت تجهیزات نظامی نیز پدافند هوایی انجام می شود.

 

حدادی سامانی یادآورشد: ارتباط بین دانشگاه و دستگاه های نظامی برای توسعه تجهیزات وجود دارد و این موضوع در رفع نیازها کمک کرده است.

کد خبر 975848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha