اولویت شورای شهر سنگر ساماندهی گلزار شهدا باشد

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه همه مسئولین مدیون خون شهدا و ایثارگری آنان هستند، خطاب به اعضای شورای شهر سنگر گفت: امر ساماندهی گلزار شهدا و اطراف آن باید جزو اولویت های شما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۴مهر) بصیرت را یکی از جلوه های تقوا دانست و گفت: بصیرت یعنی قدرت تشخیص بین حق و باطل، قطب نما، یعنی بینایی واقعی که در چشم دل وجود دارد.

امام جمعه سنگر با بیان اینکه قلب محل تصمیم گیری است و اگر درست تشخیص ندهد ما انسان ها متضرر می شویم، افزود: قلب سالم قلبی است که گوش شنوا داشته باشد و بتواند ببیند و درک کند.

وی راه کسب یک قلب سالم و قدرت تشخیص برای به دست آوردن چنین بصیرتی را در پیش گرفتن تقوای الهی عنوان کرد و ادامه داد: باید همـواره اهل مراقبه باشیم چرا که تقوا مراتب دارد.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: بعضی وقت ها گناهان ما درونی است که یک زمانی بروز پیدا می‌کند و مردم مطلع می شوند و خداوند قوه تشخیص بین خوب و بد را از ما می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در گیر و دار جنگ هشت ساله خود با چند گروه مواجه بودیم اظهار کرد: عده‌ای با بصیرت وارد عرصه شدند و عده ای هم بودند که نمی خواستند متجاوز را ببینند و توجهی به آن بکنند در حالی که پشت سر هر تجاوزی، حقارت و ذلت وجود دارد.

حجت الاسلام محمدیان بیان داشت: عده ای هم هستند که می‌خواهند ببینند اما قضیه را برعکس تشخیص می‌دهند و به جای اینکه سمت جبهه حقّ باشند به سمت جبهه باطل می روند و باید بدانیم وقتی قلب دچار دگرگونی می شود اندیشه را بر می گرداند و وقتی قلب برگشت دیگر سمت حق نیست بلکه سمت باطل می رود و دشمن را دوست می پندارد.

وی منافقین را از جمله کسانی دانست که جبهه حق و باطل را اشتباه گرفتند و جلوی ملت خود ایستادند و به جای اینکه به سینه دشمن تیر بزنند به سینه دوست زدند.

حجت الاسلام محمدیان در مقابل عده ای که مملو از نور خدا و اهل تقوا هستند به کسانی اشاره کرد که مانند خیلی از رزمندگان امروز دیگر در جبهه حق نیستند و عملکردشان عملکرد درستی نیست.

وی گفت: خیلی از رزمندگان در گذشته انقلابی بودند اما امروز انقلابی نماندند و تاریخ پر است از کسانی که بزرگان اسلام بودند اما بعدها به اسلام خیانت کردند.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: جنگ ما به تعبیر مقام معظم رهبری گنجی بود که با رنج به دست آمد و باید از این گنج درست بهره برداری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ما همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند «تعظیم دفاع مقدس و شهدای گرانقدر» است.

امام جمعه سنگر با تاکید بر اینکه همه ما نسبت به مسئولیتی که داریم باید فردا پاسخگو باشیم، به مزار ۲۹۵ شهید بخش سنگر اشاره کرد و افزود: این بخش نسبت به خیلی از شهرستان ها از نظر جمعیتی بیشتر شهید داردو این نشان می‌دهد که ما مردمی متدین، حزب اللهی و انقلابی داریم اما متاسفانه این مزار شهدای شهر در شأن مردم این بخش نیست.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه مزار شهدای سنگر که بیش از ۳۰ سال قدمت دارد باید مرمت، بهسازی و زیباسازی شود، گفت: همه خانواده های شهدا از این وضعیت ابراز گلایه می کنند و گر چه بعضی از عزیزان پای کار آمدند اما متولیان اصلی شهر توجهی به این مسئله ندارند.

وی با قدردانی از کمک نقدی سپاه سنگر برای بهسازی مزار شهدایی که در مرکز شهر سنگر و در کنار مسجد جامع این شهر قرار دارند اظهار کرد: اعضای شورای شهر سنگر و مسئولینی که پای کار نیامدند باید بدانند در این موقعیت و جایگاهی که قرار دارند مدیون خون شهدا هستند.

حجت الاسلام محمدیان خطاب به اعضای شورای شهر سنگر اضافه کرد: به این موضوع اگر به عنوان یک شهید نه، بلکه به عنوان یک مبلمان شهری نگاه کنید امر ساماندهی گلزار شهدا و اطراف آن باید جزو اولویت های شما باشد اما متاسفانه با دعواهای بچه گانه خود باعث می شوید دید مردم نسبت به مسئولین کمرنگ شود.

وی تصریح کرد: این حرکت جانبداری از گروهی خاص نیست بلکه باید فردا همه جوابگوی این خون‌ها باشیم و اگر شما در این پست نشسته‌اید به خانواده شهدا و این مردم مدیون هستید.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است که مصوبه ای در شورا آورده شود تا ساماندهی مزار شهدا و اطراف آن مورد بررسی عملیاتی قرار بگیرد.

کد خبر 975852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha