ما با جریان تحریف کننده دفاع مقدس، دشمن هستیم

حجت الاسلام دشتی گفت: ما با جریانی که بخواهد دفاع مقدس و رزمندگی را تحریف کند دشمن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌ الاسلام‌ علی اصغر  دشتی‌ جمعه (۵ مهر)  در آئین‌ میثاق با آرمان‌ های شهدا در گلزار شهدای کرمان در جوار شهید حاج‌ قاسم‌ سلیمانی با بیان‌ اینکه هر انقلابی برای اینکه به پیروزی برسد و استمرار داشته باشد و به اهداف خود دست پیدا کند محتاج‌ ۳ ویژگی است؛‌ افزود: اولین ویژگی برای شکل گیری انقلاب، پذیرنده بودن مردم‌ است؛ امام در سال ۴۲‌ فریاد انقلاب را سرداد و بر اساس تحلیل‌ ها‌ ۱۵ سال به این‌ خاطر طول کشید که مردم‌ ایران‌ یکپارچه پذیرنده انقلاب اسلامی باشند؛ شاید در اوایل سال ۴۲ و فریاد امام،‌ خیلی از افراد ضرورت‌ انقلاب‌ را درک‌ نمی کردند؛ اسلام و تشکیل حکومت اسلامی‌ در ذهن و قلوب‌ مردم‌ آنچنان‌ جای‌ نگرفته بود، ۱۵ سال تلاش امام‌ و انقلابیون این گوهر را در سال ۵۷‌ به ثمر نشاند.

 


وی بیان کرد: در فروردین‌ سال ۵۸ حدود ۹۸ درصد مردم‌ به انقلاب اسلامی رای‌ آری دادند اما پذیرنده بودن‌ به تنهایی کافی نیست؛ پذیرش‌ در پله بعد از خود‌ رزمندگی‌ می خواهد.

 

 

حجت الاسلام دشتی با اشاره به اینکه در سال ۵۹‌ جنگ علیه ایران‌ آغاز شد افزود: بعد از انقلاب؛ آیا این‌ ۹۸ درصد‌ رزمنده شدند؟ خیر، بایدچیزی‌ نزدیک ۳۰‌ درصد رزمنده می داشتیم‌ در جنگ، امّا این‌ صفت دوّم‌ هرجایی پیدا نمی شود‌.

 

 

وی ادامه داد: علامه حسن‌ زاده‌ در کتاب امامت خود وقتی به مبحث ظهور می رسد‌ می گوید امام‌ زمان‌ موقعی ظهور می کنند که سربازانی‌ به فرموده امام‌ صادق (ع) مانند سربازان‌ اباعبدالله‌ کنار حضرت باشند.

 


حجت‌ الاسلام‌ دشتی بیان کرد: رزمندگان‌ وقتی جنگ شد از جان‌ خود گذشتند چراکه‌ این‌ انقلاب همان‌‌ انقلابی است که مقدمه‌ ساز انقلاب امام‌ زمان‌ خواهد بود؛ سردار سلیمانی ها و فرماندهان‌ قدس ما‌ فقط‌ برای حفظ جمهوری اسلامی ایران نمی جنگند‌ اولین‌ فرمانده سپاه قدس پیامبر گرامی است که ‌ خداوند به او می فرماید: دشمن‌ ترین‌ دشمنان‌ بین‌ مردم‌ و تو یهود و همپیمانانش‌ است‌.

 

 

وی ادامه داد: امروز در لشکرگاهی‌ هستیم‌ که ۱۴۰۰‌ سال این لشکر مستقیما" با یهود در حال جنگ است؛  یهودیان‌ ۳۰۰‌ سال قبل از پیغمبر‌ وارد عربستان‌ شده و زمین‌ خریدند و کشاورزی کردند؛ خود را اهلی‌ آنجا‌ نشان‌ دادند چون‌ این‌ ها از‌ تورات‌ می دانستند که پیامبر آخرالزمان‌ خواهد آمد و برای اینکه پیامبر ما را نابود کنند به عربستان آمدند و نیز می دانستند هدف پیامبر نابودی یهود و صهیونیست‌ است‌ لذا در مقابل پیامبر سدهایی مثل خیبر و ... را قرار دادند پیامبر به سنگر آخر رسید‌ و پیامبر  به طرز‌ عجیبی‌ به شهادت‌ می رسد که این‌ نفوذ یهود است‌.

 

 

این مبلغ تصریح‌ کرد: ۱۴۰۰‌ سال بود که مکتب امام‌ حسین‌ در مظلومیت بود و‌ بعد از ۱۴۰۰‌ سال انقلابی شکل گرفت که‌ این‌ انقلاب در تمام‌ جهات‌ قوّت‌ شیعه‌ را فریاد می زند‌ و امروز اگر کسی کم‌ کاری، کوتاهی و خیانت‌ کند‌ مدیون خون‌ های ۱۴۰۰‌ ساله ای‌ است‌ که برای اعتلای‌ شیعه‌ ریخته شده‌ است.

 

 

وی خاطرنشان‌ کرد: اینجا لشکر گاه امروز پیغمبر‌ و امیرالمومنین‌ (ع)‌ است که در خطبه ۱۲‌ نهج‌ البلاغه‌ آمده است وقتی امام‌ علی (ع) در جنگ جمل با ۱۲ هزار نیرو بر ۳۰‌ هزار نفر لشکر زبیر پیروز شد چه اتفاقی افتاد؟ شخصی‌ گفت‌ خیلی دوست‌ داشتم‌ ‌برادرم‌ الان‌ اینجا بود که‌ امام‌ علی فرمود فلانی برادرت‌ که الان‌ در لشکر ما‌ نیست‌ ‌دلش‌ با من‌ است‌ و نهضت‌ علی را قبول دارد و نه فقط ‌ برادر شما بلکه کسانی که‌ هنوز به دنیا نیامده اند (من و شما) امروز در لشکرگاه‌ جمل کنار من‌ هستند‌ شرط آن‌ این‌ است‌ که دلتان‌ با من‌ است‌ یا نه.

 

 

وی ادامه داد: شهدای انقلاب هم به ندای‌ اباعبدالله‌ لبیک گفتند‌؛ شهدا دومین‌ ویژگی مورد نیاز انقلاب را که پیمان‌ ایستادگی و رزمندگی‌ است‌، بستند و گفتند ما انقلاب‌ را می خواهیم؛( ثم‌ استقاموا) پس از پذیرش، ایستادگی می خواهد، گذشتن‌‌ از خانواده می خواهد، حلقه‌ ازدواج‌ دست‌ عروس دادن‌ و با او وداع کردن‌ می خواهد، تقدیم‌ دو فرزند و چهار فرزند می خواهد.

 

 

حجت‌ الاسلام‌ دشتی خاطرنشان‌ کرد: ثم استقاموا‌ شهدایی هستند که از زن و فرزند‌ برای اعتلای نظام‌ می گذرند و صفت‌ سرداری است‌ که گفت‌ ما ملت‌ امام‌ حسینیم‌.

 

وی تصریح کرد: این‌ انقلاب‌ در روایات‌ عصمت‌ و طهارت‌ همان‌ انقلابی است‌ که به نهضت‌ امام‌ زمان‌ ختم‌ خواهد شد این‌ سردار همان‌ سرداری است‌ که به فرموده امام‌ علی (ع)، افرادی که به سمت‌ بیت‌ المقدس‌ حرکت‌ می کنند و بر پرچم‌ آن‌ ها کلمه قوه نوشته شده‌ است؛ در قرآن‌ آیه آمده است‌ که " و اعدوا‌ لهم مااستطعتم‌ من‌ قوه..." بدانند این‌ نهضت‌ همان‌ نهضتی است‌ که به زودی پرچم‌ را به دست‌ امام زمان‌ می سپارند؛ تا کنون‌ ندیدم‌ که شیعه‌ اینقدر به ظهور نزدیک‌ باشد.

 

 

حجت‌ الاسلام دشتی بیان‌ کرد: سردار سلیمانی گفت‌ ایران‌ نمی خواهد، سپاه قدس‌ نمی خواهد خود من‌ حریف شما هستم‌ دیدید که‌ با شهادت‌ این‌ سردار چطور  آمریکا‌ بی آبرو شد و روستایی های عراقی به کاروان های دشمن‌ حمله می کنند؛ دیدید موشک‌ های هوافضای ایران‌ به قلب‌ آمریکا  اصابت‌ کرد‌، دشمن‌ به پایگاه عین‌ الاسد خود می نازید‌ که موقعیت‌ استراتژیک ما در منطقه‌ است؛ پس از تدفین پیکر حاج‌ قاسم، یکی از فرماندهان گفت‌ که من‌ خبر دارم‌ این‌ پایگاه‌ را با موشک‌ بالستیک ساخت‌ سال ۱۳۸۰‌ زدند یعنی ۲۰‌ سال قبل، پس خودتان را دست‌ کم نگیرید که ما به این موشک‌ ها موشک‌ خواب می گوییم‌ یعنی این موشک‌ ها را زمانی بزنید که رادارهای دشمن خاموش است  در حالیکه دشمن‌ می گفت ما گنبد آهنین‌ داریم‌ و ترامپ گفته بود اینجا ما در امنیت‌ هستیم‌ کسی نمی تواند به ما گزندی وارد کند، بچه های سپاه ما این‌ شاگردان حسن تهرانی‌ مقدم‌ آنچنان‌ پایگاه‌ آمریکا را در هم‌ کوبیدند‌ که برای‌ کل عالم‌ درس‌ عبرت‌ شد و بعد متوجه شدیم‌ هواپیماهای انتقال مجروحین‌ آن‌ ها،‌ به بیمارستان های کشورهای اروپایی بارها‌ در مسیر هستند و  مجروحان  را منتقل می کنند.

 

 

وی خاطرنشان‌ کرد: اصل‌ انقلاب ما پاک است، اصل‌ انقلاب را در رهبر ببینید، اصل انقلاب را در آقازاده‌ های رهبر ببینید

 


سخنران‌ این مراسم‌ بیان کرد: دوّمین‌ صفتی که برای هر انقلابی نیاز است‌ خلق و خوی حاج‌ قاسم‌ است؛ خلق رزمندگی و جهاد است‌ و دشمن‌ این‌ را فهمیده و مردم‌ ایران‌ را درگیر معیشت‌ کرده؛ ۱۱۲ سال قبل یهودی ها پروتکل صهیونیسم‌ امضا کردند که‌ باید جوامع شیعه و مسلمان را‌ به مصائب و مشکلات‌ اقتصادی دچار  کنند.

 

وی ادامه داد: ما‌ با جریانی که بخواهد دفاع مقدّس‌ و رزمندگی را تحریف کنند‌ دشمن هستیم و‌ با جریانی که بخواهد شهدای ما را متهم‌ کند به پول‌ گرفتن‌، ببینید در همین‌ گلزار شهدا شهید غلامرضا لنگری زاده آرمیده است‌ کسی که تعویض‌ روغنی در کرمان‌ داشت‌ شهدایی تقدیم‌ کردیم‌ که کسی باور نمی کرد، امّا وصل‌ شد به شهید فرخ‌ یزدان‌پناه‌ و از شهید الهام‌ گرفت‌ و به همه گفت جای من‌ کنار شهید یزدان‌ پناه‌ است وقتی ‌به شهادت‌ رسید موقع دفن‌ دیدند این قبر از همان‌ دهه‌ ۶۰‌ آماده شده بوده و کسی نمی دانست  و دشمن‌ این‌ موارد را تاب‌ نمی آورد.

 

حجت‌ الاسلام‌ دشتی با طرح این‌ سوال که ما‌ به کدام‌ سواحل‌ آمریکا ناو‌ هواپیمابر فرستادیم؟ و آن‌ ها را تهدید کردیم؟ خاطرنشان‌ کرد: این‌ ها چرا باید  به خلیج‌ فارس‌ بیایند چون با خلق و خوی رزمندگی تو (حاج‌ قاسم) مشکل دارند چون تو یک تنه‌ در جنگ تحمیلی ۸‌ سال در مقابل‌ دنیا‌ ایستادی، زمانی که به ما سیم خاردار هم‌ نمی فروختند تمام‌  دنیا به صدام‌ کمک کرد که ایران‌ را در هم بشکند و نتوانستند چون‌ مجهز به سلاح‌ رزمندگی هستی و به قرآن‌ اعتقاد داری و از عده دشمن‌ نمی ترسی وقتی عظمت لشکر دشمن  را ببینی فرار نمی کنی‌.

 


وی تصریح کرد: آن‌ شبی که آمریکا تانک‌ های‌ خود را به صدام‌ فرستاد روز بعد اعلام کرد که فردا در خوزستان‌ و روز بعد در تهران‌ مصاحبه خواهیم‌ کرد؛  شب بسیجی‌ ها زیارت‌ عاشورا خواندند که نگران‌ جان‌ امام‌ بودند‌، فرماندهی که بعداً شهید شد گفت‌ شاید این‌ ها ضد‌ آرپی جی‌ باشند امّا ضد بسیجی نیستند همینطور‌ هم‌ شد در  بیابان‌ ها‌ مخفی شدند و تا غروب ۸۰‌ تانک را گرفتند و کاری کردند که حزب بعث مجبور شد‌ لوله های‌ تانک‌ های خود را رنگ کند که با غنیمتی‌ های ما قاطی نشوند‌ این‌ است فرهنگ امام‌ و فرهنگ دفاع مقدس؛ اگر کسی تا به امروز جرات‌ وارد شدن‌ به مرزهای ایران را پیدا نکرده به خاطر‌ خلق و خوی جهادی ایرانیان‌ است.

 

 

این مبلغ تاکید کرد:‌ نگذارید‌ حاج‌ قاسم ها از ذهن‌ بچه‌ های ما برود که اگر برود مرزهای‌ ما به راحتی به روی‌ دشمن‌ باز می شود‌؛ اگر انقلاب‌ ما تا به امروز مانده است‌ به‌ خاطر ویژگی رزمندگی است.

 

 

وی سومین‌ ویژگی تاثیرگذار در انقلاب را ادامه دهندگی راه‌ شهدا دانست و افزود: حاج‌ قاسم‌ سلیمانی برای جان‌ تک تک مردم‌ ایران (حجابی و بی حجاب، حزب الهی و غیر حزب الهی و ...) تا پای جان ایستاد،‌ این‌ ها برای این‌ است‌ که ما عزت‌ خود را لکه دار نکنیم‌، کنار حاج‌ قاسم‌ شارژ شوید مکتب حاج‌ قاسم را فراموش نکنیم‌، رسالتی‌ به گردن‌ ما است؛ به قول شهید آوینی محکمه شهدا محکمه‌ است که‌ تک تک من‌ و شما را در آن‌ محاکمه خواهند کرد و هرکس کم کاری کرده‌ باشد باید جوابگو باشد لب مرزها خطرناک است‌‌ و دشمن‌ هر لحظه قصد ورود به ایران‌ را دارد.

 

بر اساس گزارش شبستان این ویژه برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت روابط عمومی مس سرچشمه و موکب شهدای صنعت مس سرچشمه برگزار شد.

کد خبر 975854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha