تقویت خدمات قضایی بستر تسریع در دادرسی است

شیرزادی تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و حفظ حقوق عامه مردم را رویکرد مهم دستگاه قضایی دانست و گفت: تقویت خدمات قضایی بستر تسریع در دادرسی است.

« فیض الله شیرزادی» امروز(4 مهر) در حاشیه بازدید از آزمون وکلای قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: حفظ حقوق عامه مردم و تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی از مهم ترین رویکردهای دستگاه قضایی است.

 

معاون توسعه منابع انسانی دادگستری لرستان افزود: به حمد الله از زمان اجرای قانون برنامه سوم توسعه گام های مهمی به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و حفظ حقوق عامه مردم برداشته شده است.

 

وی اذعان داشت: به حمد الله  در سایه قانون برنامه سوم توسعه این زمینه برای فارغ التحصیلان رشته حقوق قضایی فراهم شد که در صورت موفقیت در آزمون برای آنان پروانه وکالت صادر می شود.

 

شیرزادی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد وکلا  بستر تقویت خدمات قضایی و کمک بزرگ و شایانی در احقاق حقوق مردم  و تسریع در دادرسی است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال دومین آزمون جذب وکلای قوه قضائیه در استان برگزار شده است، بیان کرد: برگزاری استانی این آزمون کمک خوبی به داوطلبان این آزمون است.

 

معاون توسعه منابع انسانی دادگستری لرستان با بیان اینکه در استان هم شاهد استفاده خوبی از وکلای مرکز هستیم،  ابراز کرد:  رضایتمندی مردم از حضور وکلا را در حین رسیدگی به پرونده های دادرسی شاهد بودیم.

 

وی با اشاره عملکرد مرکز وکلای قوه قضائیه استان، اظهار داشت: وکلای استان حسب وظیفه  کمک های شایانی در احقاق حقوق مردم داشته اند و به عنوان یکی از دو بال فرشته عدالت، کمک حال دستگاه قضایی و شخص قاضی در احقاق حقوق مردم هستند.

 

شیرزادی اظهار کرد: از زمانی که وکلا به شکل امروز تعدادشان بیشتر و حضورشان موثرتر شده است، مخصوصا با  نظارت های دستگاه  قضایی و قوه قضاییه دارد، رسیدگی ها و سرعت رسیدگی زیادتر شده است و ادغان در آراء را شاهد هستیم.

 

کد خبر 975868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha