نقش بانوان در دوران دفاع مقدس باید به درستی تبیین و تشریح شود

معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه‌ علمیه خواهران بر لزوم اهتمام ویژه در زمینه تبیین و تشریح نقش مهم بانوان در دوران هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد.

«معصومه ظهیری» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس ، هر کدام سهمی در مساله دفاع از کشور و انقلاب داشتند، ابراز داشت: در این میان نباید از نقش مهم زنان در این ایام غافل شد، کما اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری اگر زنان جامعه ما حماسه جنگ را نمی سرودند و در خانه ها جنگ را به عنوان یک ارزش تلقی نمی کردند، چه بسا مردان اراده و انگیزه لازم برای رفتن به جبهه را پیدا نمی کردند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران افزود: از سویی بنا بر آمار ، حدود هفت هزار نفر از زنان و دختران این مرز و بوم در دوران هشت ساله دفاع مقدس به شهادت رسیده اند و این ها همگی سند عزت، افتخار و مباهات همه مردم ما به خصوص جامعه بانوان هستند.

 

وی گفت: البته باید توجه داشت که مشارکت و نقش آفرینی‌ زنان ‌در این سال های حماسه آمیز صرفاً محدود به امور خدماتی و پشتیبانی ‌و تدارکاتی و نیز امور فرهنگی‌ و امداد و درمان نبوده بلکه آن ها در حد ضرورت در عرصه نظامی نیز نقش آفرین بوده اند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران همچنین در ادامه با تأکید بر این که همه ما بدون شک مدیون صبر و استقامت همسران و مادران شهدا و جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس هستیم، اظهار داشت: مادران و همسران شهدا به تأسی از سیره حضرت زینب کبری(س)، به اسوه های صبر و پایداری تبدیل شدند و هنوز هم با وجود سختی ها و مشکلات بسیار، ثابت و استوار در خط انقلاب و ولایت ایستاده اند.

 

وی افزود: حقیقتاً ما باید بوسه بر دستان مادران و همسرانی بزنیم که در سال های جنگ تحمیلی، خود پیشانی بند یا حسین(ع) و یا زهرا(س) را بر پیشانی همسران و فرزندان خویش می بستند و آن ها را عزتمندانه و با افتخار بدرقه جبهه های حق علیه باطل می نمودند.

 

ظهیری همچنین با اشاره به این که امروز نیز بانوان بزرگواری در جامعه ما هستند که از جانبازان دوران جنگ در منازل پرستاری می کنند، گفت: ای کاش ما بتوانیم با ابزار هنر و رسانه، صبوری و فداکاری این عزیزان را به نسل جدید نشان دهیم که چگونه بدون توقع و بر اساس تکلیف دینی و انقلابی، این گونه عاشقانه رفتار می کنند و در عین حال به شدت مدافع انقلاب و ولایت فقیه هم هستند.

کد خبر 975887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha