زنان در برهه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی از عهده رسالت خود برآمدند

درویش با بیان اینکه قطعا دشمنان به نقش موثر زنان در تربیت مردان و تحول تاریخ پی برده اند که به دنبال بی هویت کردن آنان هستند گفت: بانوان کشورمان در برهه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس به خوبی از عهده رسالت خود بر آمده اند.

«رقیه درویش» با اشاره به نقش موثر زنان در هشت سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: بانوانی که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی به یاری رزمندگان سلحشور شتافتند و با ایثار و فداکاری وصف ناپذیری روحیه آنان را تقویت کردند نقش و حضورشان در هشت سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر و سرشار از ایثاری آگاهانه بوده است.



این استاد اخلاق تاریخ‌ معاصر ایران ‌را شاهد گویایی ‌بر حضور همه‌جانبه ‌و فعالانه ‌زنان ‌مسلمان ‌ایرانی ‌در صحنه‌های‌ گوناگون ‌دفاعی، رزمی، سیاسی ‌و اجتماعی‌ عنوان کرد و افزود: زنانی که در راه آرمان و عقاید خویش حاضرند از عواطف و احساسات خود چشم پوشی کنند با پیروی‌ از مکتب ‌عاشورا حماسه‌های ‌فراموش‌ نشدنی ‌آفریدند.



وی اظهار کرد: با توجه ‌به‌ نقش‌ غیرمستقیم‌ زنان‌ در جنگ ‌تحمیلی‌ هنوز آنچنان‌که ‌شایسته ‌است ‌از فداکاری، مقاومت ‌و ایثار آنان ‌سخن‌ به‌ میان‌ نیامده ‌است ‌در حالی‌که‌ آنان ‌در پشت‌ صحنه‌ نقش‌ عظیم و ریشه داری ‌ایفا می‌کردند که ‌هیچ ‌دوربینی ‌نتوانسته ‌است ‌این ‌نقش‌ را سزاوارانه ‌به ‌تصویر بکشد.



درویش با تاکید بر اینکه زنان سرزمین ما سال‌های سخت جنگ را تنها با دو کلمه «صبر و ایثار» گذراندند، تصریح کرد: ما با تاریخچه ایرانی اسلامی خود احتیاجی به اسطوره‌سازى نداریم بلکه این دیگران هستند که مجبورند اسطوره‌سازى کنند و یا یک مورد خاصّى را پیدا کنند تا، صد، دویست‌ و یا پانصدسال درباره‌ آن حرف بزنند.



وی اضافه کرد: ما هزاران زن، مرد، جوان و کهنسال را از جنس قهرمان، در داخل کشورمان داشتیم و داریم و دفاع مقدّس نیز عرصه‌اى بود تا باز هم این قهرمانان بروز کنند.



این استاد شهیدان را تجسّم شگفتی‌ها و زیبایی‌های دوران جهاد فی‌سبیل‌الله‌ دانست و خاطرنشان کرد: راز بزرگ پیروزی در همه‌ میدان‌ها، از خودگذشتگی است و این انسان‌های از خود گذشته و فداکار هستند که ملت‌های خود را به اوج شکوه و عظمت می‌رسانند.



درویش رهاشدن از تعلقات حقیر مادّی را مسیری برای رشد توانایی های شگفت انگیز چنین انسان‌هایی عنوان کرد و ادامه داد: اگر شهیدان عزیز و خانواده‌های صبور و بزرگوارشان(مادران و همسران) برای خدا از نفیس‌ترین داشته‌های عالم مادّی خود چشم پوشیدند بی‌شک امروز چنین رشادت هایی را شاهد نبودیم.



وی در ادامه اذعان کرد: قطعا دشمنان ما به نقش موثر زنان در تربیت مردان و تحول تاریخ پی بردند که سالهاست نوک پیکان را به سمت زنان جامعه گرفته اند تا بتوانند دختران و زنان ما را گرفتار بی هویتی کنند و با درگیر کردن آنان به مد و مدپرستی و فراموش کردن جایگاه با عظمتشان، به اهداف خود دست پیدا کنند.



وی همچنین ابراز خرسندی کرد که زنان و بانوان کشورمان در برهه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوران دفاع مقدس به خوبی از عهده رسالت و نقش آفرینی خود به عنوان مبارز، حمایتگر، راوی و مشوق مردان و ... بر آمدند.



درویش بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن الگوی مشارکت زن در هنگامه دفاع و صحنه های نبرد در صدر اسلام، زنان را برای انجام امور مهم در هشت سال دفاع مقدس سازماندهی و به‌کارگیری کرد.



وی تاکیدکرد: زنان ایران با یادآوری رفتار و سیره حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و دیگر زنان قهرمان صدر اسلام، به وظیفه الهی و انسانی خویش در طول دفاع مقدس عمل کردند و اگر نبود صبوری، عزم، همت، ایثارگری و کمک رسانی آنها چنین مقاومت پیروزمندانه ای در آن دوران شکل نمی گرفت و آنان نیز به‌ نقش باعظمت خویش پی نمی بردند.

کد خبر 975937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha