فرهنگ سازی و حمایت حقوقی وظیفه ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر است

حجت الاسلام میرزایی با تاکید بر اینکه همه در قبال احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئولیم، گفت: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر در بحث فرهنگ سازی، آموزشی و حمایتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «روح الله میرزایی» صبح امروز (۵ مهر) در جلسه هیات اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: هیات اندیشه ورز امر به معروف و نهی از منکر شامل اساتید حوزه و دانشگاه و بزرگانی است که در عرصه ها و تخصص های گوناگون در  بحث های جدی علمی، نظری، اجتماعی و حقوقی تبادل نظر کنند تا فریضه امر به معروف و نهی از منکررا به سمت مطلوب هدایت کنند.

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: مقام معظم رهبری در جلسه (سال 1372) فرمودند: «شما ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیستید بلکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستید، لذا بروید کاری کنید که آحاد جامعه وظیفه خود را انجام دهند.»

 

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به مانند نماز واجب است و وظیفه یک عده خاص و ستاد خاصی نیست، اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک ستاد فرهنگ ساز، بستر ساز، آموزشی و حمایتی است برای اینکه مردم وظیفه خود را بدانند و به آن عمل کنند.

 

حجت الاسلام میرزایی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید تمام هم و غم خود را بگذارد برای اینکه مردم پای کار آیند زیرا خداوند متعال در روز قیامت از همه سوال خواهد کرد که چرا امر به معروف و نهی از منکر نکردید.

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: طبق نظرسنجی هایی که داشته ایم قریب به 60 درصد مردم در پاسخ به این سوال که چرا امر به معروف و نهی از منکر نمی کنید گفته اند «ما می ترسیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم و اثری ندارد.»

 

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر قطعا اثر دارد لذا اینکه فردی به بهانه ی اینکه بگوید اگر من امر به معروف و نهی از منکر بکنم، هیچ اثری ندارد، این وظیفه از روی دوشش ساقط نمی شود و در درگاه خدا مسئول است.

 

وی با اشاره به اینکه حمایت و آموزش جزو کارهای اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر  است، گفت: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است تا کاری کند که مردم به وظیفه خود آگاه و به آن عمل کنند و نسبت به مسائل بی تفاوت نباشند.

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد: آنچه مردم از ما انتظار و مطالبه دارند، جمع کردن منکرات جامعه و صحبت کردن در خصوص معروفات و منکرات است که این کار ما نیست بلکه وظیفه سازمان تبلیغات و سایر نهادها است.

 

حجت الاسلام میرزایی تأکید کرد: براساس ماده ۱۶طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تنها وظیفه اجرایی که به ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپرده شده در بحث تکالیف ستاد در بحث ماده ۴۲۷ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث عفاف و حجاب است

 

وی ادامه داد: در ۱۱ وظیفه ای که امروز بر عهده ما گذاشته شده است یک وظیفه اجرایی است و آن رفتن به داخل دستگاه ها برای نظارت بر دستگاه ها در خصوص اجرای این قانون است.

 

حجت الاسلام  میرزایی خاطر نشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تبیین و تشریح شود، شیرین ترین، کارآمدترین و کارسازترزین نوع تعامل اجتماعی خواهد بود.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در بحث تمدن نوین اسلامی می فرمایند که زیربنای جامعه اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر شکل می دهد.

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پایان به اشاره به اینکه وظیفه آموزش مردم در بحث آموزش بر عهده ما است، گفت: ما امروز باید بر روی بحث های حمایتی از آمرین به معروف کار و تلاش کنیم تا کسی از امر به معروف و نهی از منکر نترسد.

 

 

کد خبر 975952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha