طرح «هر کوچه یک حسینیه» به همت کانون «پیمان غدیر» اجرا شد

پاشه گفت: طرح «یک کوچه یک حسینیه» به همت کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» به یاد «سردار شهید حسنعلی رحمانیان» به اجرا در آمد.

«حسین پاشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم از ابتدای ماه محرم اقدام به اجرای طرح «هر کوچه یک حسینیه» کرده است، گفت: این برنامه تا کنون و به صورت هفتگی در کوچه هایی که مزین به نام شهدای دفاع مقدس بوده، برگزار شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» با اشاره به آخرین برنامه «هر کوچه یک حسینیه» به همت این کانون، افزود: این برنامه در منزل «سردار شهید حسنعلی رحمانیان» و با حضور خانواده و جمعی از همسایگان به اجرا در آمد.

 

وی به برنامه های این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: سخنرانی و ذکر مصیبت خاندان سیدالشهدا (ع) در قالب طرح «هر کوچه یک حسینیه» توسط حجت الاسلام «حمیدرضا قناعتیان»، مسئول پیشین کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» انجام شد.

 

پاشه با اشاره به اینکه در این برنامه که همزمان با گرامی داشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، یاد و خاطره یک هزار و 200 شهید گلگون کفن شهرستان جهرم گرامی داشته شد، خاطرنشان کرد: این برنامه  با رعایت نکات بهداشتی و در فضای آزاد با فاصله ‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

 

وی به برنامه های گذشته طرح «یک کوچه یک حسینیه» به همت کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» اشاره کرد و عنوان داشت: در برنامه گذشته این طرح، که در کوچه «شهید عبدالرسول صادقی» برگزار شد، یاد و خاطره این شهید دفاع مقدس و همچنین شهیدان «عبدالله جهان صفت» و «ذوالفقار جهان صفت» گرامی داشته شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم با قدردانی از عوامل برگزار کننده این طرح، گفت: بسیجیان پایگاه مقاومت بسیح «نجف اشرف»، حوزه مقاومت بسیج «صاحب الزمان (عج)» و کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

 

 به گزارش شبستان، همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در ماه های محرم و صفر و به دلیل ممنوعیت برگزاری مجالس عزاداری در فضاهای بسته، طرح «هر کوچه یک حسینیه» به وسیله کانون های فرهنگی و هنری سراسر کشور به اجرا در آمده است.

 

با توجه به شیوع ویروس «کرونا» و لزوم حفظ سلامتی خانواده های معظم شهدا، این محفل معنوی با رعایت سایر شیوه نامه های بهداشتی مقابل منازل شهیدان برگزار می شود.

کد خبر 976035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha