اعلام آمادگی استانداری مازندران برای احیای موقوفات و سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی

خیریانپور از اعلام آمادگی استانداری مازندران برای احیای موقوفات و سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی با مشارکت سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: اوقاف مازندران اراضی مستعد سرمایه‌گذاری موقوفات را شناسایی و به استانداری معرفی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسن خیریانپور» امروز(5مهر) در نشست صمیمی با حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران و معاون مدیریت منابع و پشتیبانی این اداره‌کل، اظهار کرد: موقوفات دارای ظرفیت عظیمی هستند و اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌گیری شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهند شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی موقوفات مازندران باید حمایت و با جدیت دنبال شود، افزود: افزایش بهره‌وری موقوفات برای جامعه بسیار ارزشمند است چون موجب برخورداری بیشتر جامعه هدف از عوائد آن می‌شود.

 

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند بزرگترین حامی برای نیازمندان و افراد کم‌برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه فرهنگ وقف بهره‌گیری کرد.

 

خیریانپور بر اجرای نیت واقف در راستای وقف‌نامه تاکید کرد و گفت: توزیع بسته‌های کمک مومنانه و توزیع بسته‌های تحصیلی توسط اوقاف در مازندران نشان از این دارد که عوائد موقوفات بر اساس نظر واقف که در وقف‌نامه ذکر شده است، هزینه می‌شود.

 

وی از اعلام آمادگی استانداری مازندران برای احیای موقوفات و سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی با مشارکت سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: اوقاف مازندران اراضی مستعد سرمایه‌گذاری موقوفات را شناسایی و به استانداری معرفی کند تا اقدامات بعدی در خصوص سرمایه‌گذاری در آن صورت گیرد.

 

*شناسایی 10 موقوفه قابل سرمایه‌گذاری بزرگ در مازندران

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» نیز در این نشست از تکمیل 127 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات موجب احیا و افزایش بهره‌وری وقف در جامعه می‌شود که عوائد آن دوباره به جامعه برخواهد گشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از شناسایی بیش از 10 موقوفه قابل سرمایه‌گذاری بزرگ در استان خبر داد و افزود: اوقاف مازندران این آمادگی را دارد تا با مشارکت سرمایه‌گذاران اقدام به اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دامپروری، زراعت، گلخانه‌ای و... کند.

کد خبر 976037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha