هزینه حدود ۱۰ میلیارد تومانی نیات واقفان در ۵ سال گذشته در استان یزد

حجت الاسلام زارع زاده گفت: در ۵ سال گذشته در زمینه اجرای نیات خیریه میزان ۹ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و۵۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام حسین زارع زاده» پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: امروز دشمنان به صورت ناجوانمردانه جنگ اقتصادی برای ما ایجاد کرده اند و در حال هدف قرار دادن معیشت مردم برای ضربه به عقیده مردم هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: امروز در جبهه جنگ اقتصادی استان عملکرد اداره کل اوقاف استان یزد نیز در حوزه های مختلف پیگیری شده است که از جمله آنها می توان به نیات خیریه کمک به فقرا، کمک به ایتام، جهیزیه، ازدواج نام برد.

وی افزود: در 5 سال گذشته در زمینه اجرای نیات خیریه میزان 9 میلیارد و 258 میلیون و500 هزار تومان هزینه شده و در زمینه نیات اجتماعی نیز 4 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

زارع زاده بیان کرد: در کنار آن نیز نیات مذهبی انجام شده که بخشی از آن به معیشت مردم بر می گردد که بیشترین صرف نیت را داشته ایم و در آن 16 میلیارد و 306 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: در اجرای نیات امینانه نیز 38 میلیارد و 438 میلیون تومان در 5 سال گذشته نیات واقفی داشته است.

وی گفت: 773 میلیون تومان در بخشی مدارس دینی، 5 میلیارد و 400 میلیون تومان نیات مساجد و 16 میلیارد و 300 میلیاون تمان در بخش موقوفات انجام شده است.

زارع زاده بیان کرد: در مدیریت جدید این سازمان کمک به معیشت مردم مورد توجه قرار گرفته که یکی از اولویت های مرکز افق امامزادگان نیز در همین راستا بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: یکی از طرح های ما ضریح آرزوها بود که توسط هیات های مذهبی انجام شد که امامزاده سید محمد نیز 400 میلیون تومان کمک در این زمینه داشته است.

وی افزود: در طرح هایی مانند برکات مهدوی، شمیم حسینی نیز در زمینه معیشت انجام شد که 12 هزار و 270 بسته ارزاق با اعتباری  بالغ بر 3 میلیارد و 67 میلیون تومان تهیه و توزیع شد که 146 هزار و 972 پرس غذا با اعتباری بالغ بر 346 میلیون تومان در اختیار مردم قرار گرفت.

زارع زاده بیان کرد: ما هیچ اعتبار دولتی برای هزینه های فرهنگی نداریم اما در فضای اوقاف یا اجرای نیات واقفین یا مناسبتی کارها صورت می گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: از 6 ماهه دوم سال گذشته در آزادی زندانیان وارد شدیم که 20 مورد سال گذشته داشتیم که انجام شد و امسال نیز 24 مورد سهمیه داریم که از ابتدای طرح 28 مورد آزادی داشتیم.

وی گفت: در زمینه ویروس کرونا نیز قدم هایی برداشتیم که 966 هزار ماسک با 780 میلیون تومان و  10 تن مواد ضدعفونی کننده و 10 هزار گان توزیع شد.

زارع زاده بیان کرد: در 5 سال گذشته 265 وقف جدید داشتیم که به طور میانگین هر 7 روز وقف در سامانه ثبت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: ما برای اجرای وقفیات و نیات آنها سعی کرده ایم با دستگاه های مختلف تعامل داشته باشیم و باید دو سویه ارتباط برقرار شود و مصلحت وقف و همچنین مصلحت مردم در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: اگر موقوفات به ما داده شود علم و فرهنگ را قطعا می توانیم اداره کنیم اما متاسفانه شاهد این اتفاق نیستیم.

 

کد خبر 976750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha