مدیریت بحران کوچ ییلاقی و قشلاقی عشایر فارس با انجام آبرسانی سیار

بهرامی گفت: ۴۶ دستگاه کامیون تانکر ۱۰ مترمکعبی همراه با ییلاق و قشلاق عشایر فارس، آبرسانی سیار را به عهده دارند که این اقدام به نوعی، مدیریت بحران در فصل کوچ به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (شنبه 5 مهر) با تاکید بر اهمیت آبرسانی سیار به عشایر استان فارس به خبرنگاران گفت: یکی از وظایف دائمی اداره کل امور عشایر، آبرسانی سیار و مدیریت کوچ عشایر است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس افزود: این اقدامات به نوعی، مدیریت بحران محسوب می شوند و در حال حاضر، 46 دستگاه کامیون تانکر 10 مترمکعبی همراه با ییلاق و قشلاق عشایر فارس، آبرسانی سیار را به عهده دارند.

وی اضافه کرد: هزینه‌های لازم برای بهره‌برداری و نگهداری تانکرهای آبرسانی، موجب افزایش قیمت تمام شده آب آشامیدنی انسان و دام شده است.

بهرامی با اشاره به مراحل مختلف آبرسانی سیار به عشایر بیان کرد: تولید و تامین آب، تصفیه و سالم‌سازی، حمل، توزیع و مصرف آب در قالب آبرسانی سیار قرار می گیرند که هزینه بر هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته، 21 پروژه پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران در مناطق عشایری فارس اجرا شد و برای مرمت راه های عشایری نیز اقدامت موثری به انجام رسید.

مدیر کل امورعشایر فارس اضافه کرد: ساماندهی داوطلبان عشایری دوستدار محیط ‌زیست از ایل‌ها و طوایف مختلف در استان نیز موجب کنترل آتش سوزی ها و آفت ملخ شده است.

بهرامی با اشاره به اقدامات مقابله کننده با کرونا در حوزه عشایر فارس عنوان کرد: اداره کل امور عشایر فارس با همکاری ستاد کرونای استانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی فارس، اقداماتی مانند تاخیر کوچ بهاره، آموزش نکات بهداشتی کرونا ویژه عشایر، توزیع اقلام بهداشتی و ... را در این بحران به انجام رسانده است.

کد خبر 976150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha