بررسی زمینه‌های همکاری گردشگری بین ایران و زیمبابوه

در جریان دیدار رضا عسگری، رایزن فرهنگی کشورمان با مونسو موندووافا، مدیرکل گردشگری زیمبابوه، زمینه‌های همکاری در زمینه صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت روز جهانی گردشگری و گسترش روابط فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه در زمینه گردشگری، رضا عسگری، رایزن فرهنگی کشورمان با مونسو موندووافا، مدیرکل گردشگری وزارت محیط زیست، تغییرات اقلیمی و صنعت گردشگری زیمبابوه دیدار و گفت‌وگو کرد.

عسگری در سخنانی، به ملاقات خود با سرپرست سازمان گردشگری زیمبابوه و شرکت فعال در طرح‌ها و نمایشگاه‌های در نظر گرفته شده از سوی این سازمان اشاره و ابراز امیدواری کرد این حضور فعال بتواند گامی مثبت در جهت گسترش این صنعت و در کشورهای شرکت کننده و برای دو کشور سودمند باشد.

رایزن فرهنگی کشورمان در زیمبابوه همچنین با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی مردم زیمبابوه بر علیه استعمار انگلیس به همزمانی انقلاب دو ملت اشاره کرد و آن را نشانه‌ای دیگر در راستای تحکیم روابط و توسعه همکاری‌ها دانست.

مونسو موندووافا هم در سخنان خود، با تقدیر از ابتکار مؤثر و مثبت رایزنی فرهنگی ایران در تسهیل ارتباط مستقیم با مسئولان صنعت گردشگری کشورمان با اشاره به سفرش به ایران در سال‌های گذشته گفت: ایران کشوری بسیار غنی از همه جهات است و کشف و بازدید و لذت بردن از جنبه‌های مختلف گردشگری در این کشور با یک سفر امکان پذیر نیست و دیداری چندباره می‌طلبد.

در ادامه این دیدار با هماهنگی که از قبل با اداره‌کل گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان انجام شده بود، راه‌های ارتباط در فضای مجازی مورد بررسی و در اختیار طرفین قرار گرفت و مقرر شد نتیجه مذاکرات صورت گرفته، مراتب برای پیگیری‌های بعدی به اطلاع نمایندگی فرهنگی برسد.

کد خبر 976162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha