عملیات ثامن الائمه نشان از عقلانیت و تدبیر دارد

سردار صفوی با بیان اینکه عملیات ثامن الائمه نخستین عملیات مشترک میان سپاه و ارتش بود، گفت: عملیات ثامن الائمه نشان از عقلانیت و تدبیر دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سرلشکر سید یحیی صفوی در نشست واکاوی عملیات ثامن الائمه و گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان این عملیات با بیان اینکه برگزاری این نشست ها واکاوی بسیار موثر در تبیین دفاع مقدس است، گفت: این نشست ها به روشن شدن ابعاد مختلف پیروزی ها، ناکامی ها و انتقال تجربه به جوانان موثر است و از تحریف و انحراف جلوگیری کرده و به بیان حقایق کمک شایانی می کند.

 

مشاور و دستیار ویژه فرمانده کل قوا افزود: این نشست ها تحلیل های غلط گذشته را اصلاح می کند.

 

وی ادامه داد: در کتاب فرماندهان صدام به نوشته مجید حمدانی متوجه می شویم پس از آنکه نیروی هوایی صدام جنگ را آغاز کرد به دلیل دست نیافتن به اهداف خود در جنگ با عراق روحیه این نیروها متزلزل شد.

 

 فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: هدف صدام در جبهه جنوب ابتدا تسلط بر دو طرف الوند و لغو قرارداد الجزایر بود و از طرفی اگر آبادان و خرمشهر سقوط می کرد، بازپس گیری آنها بسیار دشوار می شد. برای اجرای عملیات ثامن الائمه طرح هایی ریخته شده بود که نشان از عقلانیت و تدبیر داشت. عملیات ثامن الائمه نخستین عملیاتی بود که به طور مشترک توسط سپاه و ارتش اجرا شد.

 

وی گفت: عملیات ثامن الائمه که منجر شکست حصر آبادان شد و آغاز تغییر استراتژی در جنگ تحمیلی بود. ما کمتر از 9 ماه توانستیم چهار عملیات بزرگ را به اجرا درآوریم و حدود هشت هزار کیلومتر از خاک میهن مان آزاد شد.

 

 

کد خبر 976206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha