طرح کاهش روابط در مجلس سطح روابط ایران با انگلیس را به صفر خواهد رساند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعطای لقب سر به سایمون گس گفت: امیدواریم دستگاه دیپلماسی کشورمان در آینده پاسخ دندان‌شکنی به دولتمردان انگلیس برای دخالت‌های بی‌موردشان در مسایل داخلی جمهوری اسلامی ایران بدهد.

محمد کرمی‌راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اعطای لقب سر به سفیر انگلیس در ایران از سوی ملکه این کشور به خبرنگار شبستان گفت: انگلیس اولین خبیث استعماری است که در طول تاریخ آثار خباثت ماندگارش در کشورهای مختلف باقی است.

وی اظهار کرد: اختلاف بین کشورها و یا اختلافات داخلی برخی کشورها در مرزهایشان در آثار همین شیطنت پیر استعمارگر بوده است.

کرمی‌راد تصریح کرد: طبیعتا وقتی انگلیسی‌ها منافع‌شان را در جمهوری اسلامی از دست رفته دیدند در کنار آمریکا توطئه‌های شیطانی را علیه ایران پی‌ریزی کردند.

وی با اشاره به دخالت‌های انگلیس و مخالفت‌هایش با منافع توسعه‌طلبانه جمهوری اسلامی ایران گفت: انگلیس نه تنها در شرایط کنونی بلکه در دوران 30 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره کارشکنی‌هایی را علیه منافع ملی و بین‌المللی ما چه در داخل و چه در خارج از کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: مسئولان MI6‌ اعلام کردند که علاوه بر تحریم‌ها و مسئله کارشناسی در مسئله هسته‌ای از همه ابزارها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند و این ابزارها از ترور دانشمندان هسته‌ای ما هست تا دخالت سفیرشان در امور داخلی ما.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حرف‌های سفیر انگلیس در داخل ایران سخنان مسئولان سیاسی این کشور است، گفت: هدف آنها از گفتن چنین حرف‌هایی فرافکنی علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است تا به این طریق بتوانند به اهداف استعماری خود دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه سیاست خارجی باید این سفیر را به عنوان عنصر نامطلوب خارجی از کشور اخراج کند، یادآور شد: امیدواریم در آینده پاسخ دندان‌شکنی از سوی دستگاه سیاست خارجی‌مان به این‌گونه اظهارنظرها و دخالت‌های بی‌مورد کشور انگلیس داده شود.

کرمی‌راد طرح تجدید و کاهش روابط با انگلیس را از جمله این پاسخ‌ها عنوان کرد و افزود: با این طرح سطح ارتباط ما با این کشور خبیث استعماری به صفر می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به بسته شدن دفاتر پرس تی وی در کشور انگلیس آن را نقض آشکار آزادی بیان و اندیشه در این کشور عنوان کرد و افزود: اینهایی که مدعی آزادی و آزادی‌خواهی هستند و از بعضی از مسایل اجتماعی سایر کشورها به عنوان ابزار استفاده می‌کنند و آن را به عنوان نقض حقوق بشر در این جوامع می‌دانند می‌بینیم که از هرگونه آزادی بیان در کشور خود جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: مشخص است که آنها با این کارهایشان نمی‌خواهند که افکار عمومی و سایر ملت‌ها از مسایل داخلی و سیاست‌های استعماری‌شان آگاه شوند و از حقایق مطلع شوند.

وی با اشاره به سرکوب جنبش‌های دانشجویی در کشور انگلیس یادآور شد: آزادی در این کشور در خفقان است و می‌بینیم که آنها علیه ملت خودشان و دانشجویان‌شان دست به هرگونه اقدامی می‌زنند تا جایی که این دانشجویان را به بدترین شکل ممکن سرکوب می‌کنند.

این نماینده کرمانشاه در خانه ملت یادآور شد: از کشوری که خود یکی از ناقضان اصلی حقوق بشر است و دانشجویان خود را سرکوب می‌کند نمی‌توان بیش از این انتظار داشت.

پایان پیام/

کد خبر 9763

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha