بعد روان شناختی در جامعه ایران به صورت قانونمند اجرا نشده است

ناصری گفت: طی مدت هاست که جامعه جهانی به این نتیجه رسیده است که انسان موجودی چهار بعدی است اما آنچه در جامعه ایران هنوز به صورت قانونمند اجرا نشده است بعد روان شناختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی ناصری»، امروز (شنبه ۵ مهر) در آیین رونمایی و اجرای طرح بیمه تحکیم بنیان خانواده در قالب بیمه خدمات مشاوره ای زوجین با اشاره به طرح «بهارنکو»، گفت: با توجه به اینکه این طرح در استان به صورت پایلوت اجرا می شود، امید است این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا در مجلس شورای اسلامی مصوب شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه طی مدت هاست که جامعه جهانی به این نتیجه رسیده است که انسان موجودی چهار بعدی است اما آنچه در جامعه ایران هنوز به صورت قانونمند اجرا نشده است بعد روان شناختی است، گفت: این در حالیست که اگر فردی دچار یک سرماخوردگی شود از پوشش حمایتی بیمه برخوردار است اما اگر افسردگی بگیرد تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد و این اقدام می تواند شروعی برای آینده روشن در حوزه روان شناختی باشد.

وی ادامه داد: بنیان هر جامعه بر سه مبنا است و خانواده یکی از ارکان اصلی آن است که باید در حوزه کاهش آسیب ها بویژه در طلاق و ازدواج موفق، پیشگیری های اولیه لحاظ شود و این در حالیست که آموزش و پرورش به عنوان رکن دوم است و باید به تعلیم و تربیت و قشر معلم رسیدگی شود و رکن سوم اسطوره های یک جامعه است که این اسطوره می تواند در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی، ادبی مذهبی و یا ورزشی باشد.

ناصری اضافه کرد: امید است روزی در کشور وزارتی تحت عنوان وزارت خانواده داشته باشیم تا نگاه به خانواده و بنیان های اساسی خانواده از آن شکل گیرد.

بر اساس این گزارش در ادامه، «محمدرضا هوشیار»، هم در این مراسم گفت: این اقدام یک گام حیاتی در موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و امید است در راستای این اقدام یک دبیرخانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح استان ایجاد شود؛ چرا که این موضوع روشن است که هر سازمانی به صورت جزیره ای در موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می کند و اگر این اقدام صورت گیرد قطعا در آینده با کاهش بسیاری از آسیب ها در جامعه مواجه خواهیم بود.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی فارس اظهار کرد: باتوجه به اینکه اغلب جدایی ها و طلاق ها طی ۲ سال اول زندگی به دلیل وجود ضعف در مهارت ها رخ می‌دهد اجرای این طرح قطعا موثر خواهد بود و تلاش خواهیم کرد تا تعداد جلسات افزایش یابد. 

 

کد خبر 976320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha