دفاع مقدس ماندگارترین حرکت پس از حرکت امام حسین (ع) است

ناصر بهروز گفت: دفاع مقدس ماندگارترین حرکت تاریخی بعد از حرکت امام حسین (ع) و واقعه کربلا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «ناصر بهروز» در همایش نقش زنان در دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی و با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس ماندگارترین حرکت تاریخی بعد از حرکت امام حسین (ع) و واقعه کربلا است.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت مشارکت مردم و مدیریت راهبردی امام راحل را از لایه های دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: هنر امام خمینی (ره) این بود که با تبیین شرایط جنگ، مردم را به صحنه دفاع مقدس آورد وگرنه سرنوشت جنگ تحمیلی به گونه ای دیگر رقم می خورد.

وی تاکید کرد: مدیریت راهبردی ایشان موجب شد تا عده ای در خط مقدم جنگ که فقط آتش و خون بود حضور یابند و عده ای دیگر حتی هزار کیلومتر آن طرف تر از کار پشتیبانی انجام دهند و اثر و برکات حضور  مردم در صحنه دفاع مقدس مشهود است.

بهروز ابراز کرد: هنر امام و اطلاعت پذیری امت مانع شد تا جنگ صفین بار دیگر تکرار نشود بسیاری از مادران و زنان فرزندان و همسران خود را راهی جبهه های جنگ کرده و خود نیز در پشت جبهه ها کار پشتیبانی انجام می دادند و هنگامی که پیکرهای مطهر فرزندان و همسران آنها را می آوردند از آنها استقبال می کردند. 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت بیان کرد: امت ما امتی ولایت پذیر و ولایتمدار بوده و نظیر این امت فقط در صدر اسلام و در کربلا است، امتی که فهم دقیقی از سخنان امام داشته و از جان، مال و حتی فرزندان خود در راه دفاع از ارزش های اسلامی دریغ نکرد.

وی اظهار کرد: اگر نسل جوان ما می خواهد با دفاع مقدس آشنا شده و فرهنگ دفاع مقدس در زندگیش موثر باشد باید این فرهنگ را فرا گیرد و با سیره شهدا آشنا شود.

بهروز با بیان این مطلب که جنگ هزینه هایی داشت، اضافه کرد: یکی از هزینه های جنگ شهدا بودند هنگامی که پیکر مطهر شهری باز می گشت همه مردم به نوعی عزادار شده و در تشیع پیکرش شرکت می کردند.

فرمانده سپاه جیرفت ابراز کرد: پشتیبانی نقشی اساسی در جنگ تحمیلی داشت و مصادیق مردان و زنانی ولایت پذیری که در پشت جبهه‌ها فعالیت می کردند، فقط در صحنه کربلا بود.

وی در خاتمه تاکید کرد: دشمن با همه وجود قصد نابودی این انقلاب و نظام اسلامب را دارد و ما باید با همدلی و ولایت مداری حافظ این نظام مقدس و انقلاب اسلامی باشیم.

کد خبر 976322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha