جهت رفع مشکل فاضلاب خوزستان نیازمند حمایت مجلس هستیم

حقیقی‌پور فرسودگی شبکه‌های آب در بخش روستایی و شهری، عدم توسعه فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از مشکلات اصلی خوزستان دانست و گفت: امیدواریم از طریق مجلس و قوانین بالادستی بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق حقیقی‌پور» شامگاه (شنبه 5 مهر) در حاشیه آیین بهره‌برداری از فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز با حضور در روستای سید سلمان، روستاهای اهواز را جزء محروم‌ترین روستاهای استان دانست و اظهار کرد: زمانی که بحث یکپارچه‌سازی آبفای روستایی و شهری را برعهده گرفتیم همزمان با مشکلات غیزانیه روبه‌رو بودیم که با یک اقدام جهادی در مدت زمانی کوتاه، پروژه در سه فاز انجام شد.

 

مدیرعامل آبفا خوزستان تصریح کرد: بعد از آن بنا به دستور استاندار خوزستان کار را شروع کردیم تا بتوانیم به زودی جشن آبدار شدن روستاهای اهواز را بگیریم.

 

وی با بیان اینکه اگر کمبود منابع اعتباری نبود، قطعا می‌توانستیم پروژه‌های ناتمام بخش اهواز را تا به امروز به پایان برسانیم افزود: پروژه بعدی پروژه قلعه سحر است که بخش عمده لوله‌های آن تهیه و توسعه تأسیسات‌ را هم شروع کردیم؛ همچنین پروژه دب حردان اهواز بخش پایانی خود را طی می‌کند.

 

حقیقی‌پور اضافه کرد: بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه به نام پروژه دهلیزها است که موضوع کمبود لوله‌ها را حل کردیم و اگر مسائلی از قبیل کشت شلتوک حل شود، سریعا وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه با یک حرکت جهادی آبدار کردن روستاهای بخش‌های اهواز، حمیدیه، باوی و کارون آغاز شده عنوان کرد: در بخش سوویسه شهرستان کارون عبور از نهر بحره را داریم که در آینده نزدیک وارد مدار می‌شود.

 

مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به بخش مراونه روستای کارون، روستاهای خاور و سیدخلف که امروز وارد مدار بهره داری می‌شوند ابراز کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا روستاهای اهواز آبدار شوند و مشکلات مردم اهواز در بحث آب از این طریق برطرف شود.

 

وی بیان کرد: فرسودگی شبکه‌های آب در بخش روستایی و شهری، عدم توسعه فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از مشکلات اصلی خوزستان هستند که امیدواریم از طریق مجلس و قوانین بالادستی بسیاری از مشکلات را رفع کنیم و آینده بهتری در صنعت آب و فاضلاب برای استان شاهد باشیم.

 

حقیقی‌پور خواستار حمایت‌های مستمر از سوی استاندار خوزستان شد و تاکید کرد: در بخش آبداران، نیروهای طرحی و خودروهای استیجاری باید کمک‌ها ویژه‌تر باشد البته در بخش استیجاری تمام تلاشمان را کردیم تا آنجایی که می‌توانیم کمک حال همکارانمان در بخش روستایی باشیم اما بار سنگینی بردوش داریم که امیدوارم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این مشکل را جبران کنیم.

 

وی در خصوص پروژه روستای سید سلمان خاطر نشان کرد: این پروژه دارای ۱۶ کیلومتر خط انتقال و ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع است که خط انتقال از قطب ۴۰۰ میلیمتر شروع می‌شود و انتهای آن ۲۵۰ است.

 

مدیرعامل آبفا خوزستان یاد آور شد: شبکه توزیع از ۱۱۰، ۹۰ و ۷۵ میلیمتر بوده که در آن توسعه آب و خاک تصفیه‌خانه را داشتیم و حدودا ۱۵ میلیارد تومان ارزش آن است.

 

کد خبر 976412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha