عضویت ۳۵۰۰ دیده بان در سامانه سجام/ ارسال بروشورهای اطلاع رسانی سجام به هزار مسجد در سراسر کشور

مجتهدی با بیان اینکه ۳۵۰۰ نفر در سامانه سجام به عنوان دیده بان قضایی عضو هستند، گفت: عضویت در سامانه سجام نیاز به تخصص خاصی ندارد و تمامی گزارش ها به صورت محرمانه به دستگاه های مربوطه منتقل و بازخورد آن نیز به فرد گزارشگر منتقل می شود.

علی مجتهدی، مسئول غرفه دادگستری استان تهران در نمایشگاه دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: در غرفه دادگستری استان تهران ما نسبت به ارایه عملکرد و شرح سامانه سجام به مردم اقدام کردیم.

 

مدیر امور فرهنگی و معاونت از پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران اظهار کرد: سامانه سجا یک سامانه ثبت اطلاعات مردمی است که مردم در دو قالب ناشناس و در صورت تمایل با ثبت مشخصات خود می توانند گزارشی از تخلفات، جرایم و هر نوع تخلف و اتفاقی که در جامعه می افتد را مستقیما در این سامانه ثبت کنند و به مسئولان قضایی گزارش دهند.

 

مجتهدی ادامه داد: این گزارشات مردمی به مسئولان مربوطه ارجاع داده می شود و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته و از سوی دیگر به مراجع بالادستی آن اداره یا سازمان نیز منتقل می شود تا در جریان اختلاف و جرم خود قرار گیرند.

 

مجتهدی اظهار کرد: بازخورد این گزارش مردمی به فرد گزارش دهنده نیز منتقل می شود. سامانه سجام بسیار جامع است و در حال حاضر بالغ بر 3500 نفر دیده بان قوه قضاییه در این سامانه عضو هستند.

 

وی گفت: از مزایای عضویت در این سامانه این است که گزارش های رسیده از این افراد از ضریب اطمینان بیشتری نسبت به سایر گزارش های ناشناس برخوردار است.

 

مدیر امور فرهنگی و معاونت از پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: ثبت نام در سامانه سجام در نمایشگاه دفاع مقدس نیز انجام می شود. عضویت در سامانه سجام نیازمند تخصص خاص قضایی نیست و فقط ارایه مشخصات فردی برای ثبت نام در این سامانه کافی است.

 

مجتهدی اظهار کرد: گزارشات ثبت شده در سامانه سجام کاملا محرمانه است و حتی کارکنان دادگستری نیز در جریان این گزارشات قرار نمی گیرند و کاربران نیز نمی توانند افراد عضو را تشخیص دهند و تنها در معاونت پیشگیری از وقوع جرم کاربرانی که محرم اسرار مردم هستند، می توانند اشخاص را رویت کنند. در سامانه سجام در دادگستری کاربران فقط متن گزارش را مشاهده و آن را ارجاع می دهند.

 

مجتهدی در مورد آمار گزارش های سجام در شش ماهه اول سال گفت: در شش ماهه اول سال یازده هزار و 336 گزارش در سامانه سجام ثبت شده است.

 

وی در مورد تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد سامانه سجام گفت: در حال حاضر از مساجد در سطح کشور استفاده کردیم و بروشورهای اطلاع رسانی برای آگاهی مردم از این سامانه به مساجد ارسال شده است و از چهار هزار مسجد در کشور به هزار مسجد بروشورهای اطلاع رسانی سجام ارسال شده است.

 

کد خبر 976486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha