برگزاری مانور خودرویی آتش نشان ملایر همزمان با روز آتش نشانی

روستایی گفت: به مناسبت هفتم مهر ماه و گرامیداشت روز ملی آتش نشانی مانور خودرویی آتش نشانی ملایر در خیابان های اصلی این شهر برگزار شد.

«حسن روستایی» در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: هفتم مهر ماه به عنوان روز آتش نشانی نامگذاری شده که در این روز برنامه های مختلفی در سطح شهرستان در حال اجرا است.

سرپرست سازمان آتش نشانی ملایر با بیان اینکه برنامه های امسال با شعار « بیاییم آتش کرونا را خاموش کنیم »نامگذاری شده افزود: امسال نیز تعدادی برنامه همزمان با هفته  آتشنشانی در ملایر در حال اجرا است.

وی به برگزاری  مانور خودرویی آتش نشانی در ملایر  اشاره کرد و گفت: در این مانور رژه خودرویی آتش نشانی ملایر را در خیابان های اصلی شهر داریم.

وی به دیدار پرسنل اتش نشانی ملایر با امام جمعه و مسئولان شهر اشاره کرد و گفت: دیدار با چند تن از خانواده معظم شهدا و ححضور پرسنل آتش نشانی در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از دیگر برنامه های هفته آتشنشانی در ملایر است.

روستایی در ادامه افزود: همچنین در این هفته از چند تن از بازنشستگان، همکاران و همچنین تعدادی از همکاران ورزشکار دارای مقام در مسابقات ورزشی  تقدیر می‌شود.

وی   برگزاری همایش کوه‌پیمایی  ، برگزاری تست ورزشی پرسنل عملیاتی سازمان آتش نشانی و... را نیز  از دیگر برنامه‌های هفته آتش نشانی در ملایر دانست

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر در ادامه با اشاره به اقدمات انجام شده سازمان آتش نشانی ملایر در شش ماه نخست امسال گفت: در این مدت 603 مورد عملیات توسط آشنشانی ملایر انجام شد.

روستایی از اجرای 181 مورد  عملیات امداد و نجات در نیمه نخست خبر داد  و افزود: تعداد  حریق کلی 112 مورد و تعداد حریق جزئی نیز در عملیات‌های آتش نشانی در این مدت 310 مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 15 مورد اعزام نیرو برای برنامه‌های انجام شده افزود: تعداد 8 مورد گواهی ایمنی توسط سازمان آتش‌نشانی در نیمه نخست امسال صادر شده است.

 وی با بیان اینکه تعداد تعداد تست فایر باکس و بازدید از ساختمان و ایمنی نیز در این مدت 40 مورد و تعداد آبکشیها نیز 31 مورد بوده افزود: تعداد مصدوم در حوادث 31مورد و تعداد فوتی نیز 24 مورد  بوده است.

روستایی با بیان اینکه در حال حاضر سه ایستگاه در نقاط مختلف شهر ملایر فعالیت دارند گفت: با توجه به جمعیت 200 هزار نفری شهر ملایر یک ایستگاه دیگر در انتهای قائم مقام جانمایی شده که احداث این ایستگاه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه آتش نشانی ملایر علاوه بر خدمات درون شهری خدمات برون شهری را نیز انجام می دهد گفت: نیروهای ما در خارج از شهر نیز عملیات اطفا حریق را داشته و در عملیات های مختلف در کنار سایر دستگاه ها بوده اند.

کد خبر 976515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha