نقش سازنده زنان و مادران در دفاع مقدس/ حجاب در جامعه نیازمند الگوسازی است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: نقش پذیری زنان از سیره بانوان نمونه اسلام و نقش سازنده و حضور موثر آنان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در هشت سال دفاع مقدس، بهترین شیوه الگوسازی برای دختران امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام «ابوالفضل سلیمانی» در جمع بانوان قرآنی در مراسم تجلیل از خیران و فعالان قرآنی موسسه قرآن و عترت بیت الزهرا(س) آران و بیدگل گفت: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، زن جایگاهی رفیع و مسؤولیت های بزرگی در نظام هستی دارد.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: بر اساس آیات و روایات ، زن و مرد در کنار يکديگر، همچون دو کفه‌ ترازو هستند و خدای متعال براي هر دو پاداشي يکسان بدون کمترين تفاوت قائل مي‌شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم، دین اسلام، مرد محور نيست، بلکه زن و مرد اگر در مسير صحيح الهي قدم بردارند هر دو به طور يکسان از حيات طيبه برخوردار خواهند شد و از اجر مساوي در پيشگاه الهي بهره‌مند می شوند.

 

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه قرآن کریم ویژگی های منحصر به فردی همچون حفظ حيات نوع بشر، ايجاد آرامش و مقام مادری را برای زنان قائل شده است، گفت: زن اگر در جايگاه اصلي خود که از وجودش نشأت می گیرد، قرار گيرد، بسياري از مشکلات خانواده و اجتماع حل مي‌شود.

 

 

حجت الاسلام سلیمانی به نقش زنان در طول تاریخ اسلام و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:  نقش پذیری زنان از سیره بانوان نمونه اسلام و نقش سازنده و حضور موثر آنان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در هشت سال دفاع مقدس،  بهترین شیوه الگوسازی برای دختران امروز جامعه است.

 

امام جمعه آران و بیدگل بر الگوسازی تاکید کرد و گفت:  حفظ عفت و حجاب دختران در جامعه نیازمند الگوسازی است و آسان گیری در ازدواج ها و عدم سخت گیری خانواده ها و کم کردن تشریفات و تجملات در زندگی ها و نهادینه کردن فرهنگ قناعت و ساده زیستی می تواند به ترویج فرهنگ حجاب در جامعه کمک کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه از خدمات مرکز جامعه بیت الزهرا(س) در اعتلای بیشتر فرهنگ دینی و اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی و فعالیت های قرآنی بسیار اثرگذار این موسسه قرآنی در سطح شهرستان آران و بیدگل تقدیر کرد.

 

مراسم تجلیل از فعالان و خیران قرآنی موسسه بیت الزهرا(س) با حضور امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، خانواده شهدا و فعالان قرآنی در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد./

کد خبر 976755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha