پل بازارجمعه در معرض جدی تخریب/ همه‌ دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط مسئولند

سیدمحمدی گفت: پل صدساله بازار جمعه در معرض جدی تخریب قرار دارد، که دراین صورت، هزینه بازسازی ٣٠ میلیارد تومانی را تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سید جلال سیدمحمدی» عصر امروز(یکشنبه، 6مهر) در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه رودخانه پیش روبار از اتصال رودخانه‌های قلعه رودخان و گشت رودخان شهرستان فومن و ماسوله تشکیل و به تالاب  منتهی می‌شود اظهار کرد: به دلیل انتقال بار ترافیکی شرق به غرب شهرستان صومعه‌سرا، در محور رشت- صومعه سرا، از طریق پل سوار بر رودخانه پیش روبار در ورودی این شهرستان و مرکز شهر بازار جمعه، این پل از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

فرماندار صومعه‌سرا این پل را در حوزه تردد خودرو و عبور و مرور مردم محلی بسیار استراتژیک و مهم دانست و افزود: با نشست ٢٠ سانتیمتری دو پایه میانی این پل به علت آبشکستگی در سال‌های اخیر وعدم اقدامی عملی برای مرمت و بازسازی این پل، در صورت تخریب هزینه بازسازی ٣٠ میلیارد تومانی را تحمیل و اختلال در انتقال بار ترافیکی را بوجود می‌آورد.

 

وی با اشاره به اینکه امکانات و اعتبارات این شهرستان جوابگوی همه مشکلات نیست گفت: سال گذشته برای پل بازار جمعه  ۴٠٠میلیون و امسال نیزمبلغ ۶٠٠ میلیون تومان گذاشته‌ایم، که در واقع این مبالغ می‌تواند به عنوان یک مسکن عمل کند.

 

سید محمدی با اشاره به اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده شرایط جوی و احتمال وقوع شرایط مشابه پارسال در سال‌جاری، اقدامات فوری بمنظور کاهش خسارت وتخریب پل بازار جمعه حائز اهمیت است تصریح کرد: در این زمینه همه‌ دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط از جمله راهداری وحمل و نقل جاده‌ای گیلان مسئول هستند و باید بنا به وظایف خود مشارکت داشته باشند.

 

«نیما شفقی» نیز با بیان اینکه پل بازار جمعه عمری حدود یکصد ساله دارد خاطرنشان کرد: این پل به طول ٧۵ متر از نوع قوسی سه دهنه و سازه بتنی با فنداسیون سطحی منفرد است که در سال ١٣۴٠ یک بار مقاوم سازی شده است.

 

رئیس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای صومعه سرا به اقدامات صورت گرفته بمنظور تقویت بستر فنداسیون پل بازار جمعه طی یک سال گذشته اشاره و اظهار کرد: ازجمله تخلیه ٣ هزار تن سنگ وزنی خشکه چینی و۴۵٠ ساعت کار بیل مکانیکی چرخ زنجیری با مشارکت بخش خصوصی و دولتی جهت تنظیم بستر رادیه و برید مهم ترین این اقدامات است.

 

وی نیازحداقل یکصد سرویس کامیون سنگ وزنی و بتن‌ریزی هزار متر مکعبی در قسمت اطراف پایه‌های  پل بازار جمعه با اعتبار ٢٠ میلیارد ریال را مهم ترین اقدامات فوری در راستای تخریب این پل دانست.

کد خبر 976823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha