پیاده روی جاماندگان اربعین دراستان سمنان برگزار نخواهد شد

خجسته پور گفت: امسال بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین دراستان سمنان برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «حبیب الله خجسته پور» در کارگروه مراسم عزاداری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی  با اشاره به ادامه روند کنترلی کرونا ویروس در سطح استان سمنان گفت: راهپیمایی جاماندگان اربعین در استان برگزار نخواهد شد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان به اقدامات  وعملکردمطلوب دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود در راستای کنترل ویروس کرونا اشاره داشت وافزود: به دلیل قرارگیری استان سمنان در چهار راه و کریدور شمال شرق کشورکنترل کرونا دشوار است.

 

وی با بیان اینکه مردم استان سمنان تعاملات زیادی با استان‌های همجوار دارند اضافه کرد: این موضوع سبب شده تا مقوله مبارزه با کرونا دشوار شود.

 

خجسته پوربا تأکید بر تمهیدات گرفته شده در استان سمنان  ادامه داد: عزمی همگانی  برای مقابله با کرونا همراه با همراهی مردم در این راه نیاز است که در این زمینه آموزش همگانی صورت گرفته است.

 

جانشین ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید به شکلی ویژه‌تر در دستور کار مردم قرار گیرد اضافه کرد: از سوی دیگر هم نظارت‌ها در بخش‌های مختلف برای انجام دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید شود.

 

وی خواستار همکاری بیشتر برای حفظ پروتکل های بهداشتی شد وافزود: مردم و مسئولان از رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار نگران هستند و از مردم می‌خواهیم در این راستا با ما همکاری بیشتری کنند.

 

خجسته پور وضعیت شیوع کرونا در بسیاری از نقاط کشوررا اضطراری دانست وگفت: براساس آمار در هر دو روز به طور متوسط ۳۰۰ نفر از هموطنان به دلیل شیوع کرونا ویروس جان خود را از دست می‌دهند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان اضافه کرد: براساس آماری که روز گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس ارائه شد میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان سمنان در بخش های مختلف ۷۰ درصد است که این آمار در مقایسه با آمار کشوری بیشتر است.

کد خبر 976912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha