بهره مندی بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از آموزش های همگانی هلال احمر  ایلام

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از بهره مندی بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از آموزش های همگانی هلال احمر ایلام خبر داد.

«علی اصغر علی اکبری» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: برابر قانون آموزش های عمومی و همگانی امداد و نجات وظیفه هلال احمر است که هر ساله با کمک دستگاه های اجرایی، NGO ها، تشکل های مردمی و کانون های مختلفی که در سطح استان داریم این آموزش ها اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: امسال به خاطر محدودیت هایی که به خاطر کرونا وجود داشت اغلب آموزش های همگانی حضوری به صورت ۱۰ نفره و با رعایت پروتکل های بهداشتی و  بیشتر در فضای مجازی برگزار گردید و در این مدت بیشتر آموزش ها را به سمت آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در  فضای مجازی سوق دادیم.

 

علی اکبری با اشاره به تاکیدات رئیس حجمعیت هلال احمر کشور در خصوص گسترش و فعال نمودن خانه های هلال در سراسر کشور، گفت: پیش از این ۲۷ خانه هلال روستایی در سطح استان فعالیت داشتند که امسال و همزمان با هفته دولت ۱۸ خانه هلال جدید در مناطق روستایی استان افتتاح شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام بیان کرد: افراد در این خانه های هلال آموزش های امداد، کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را فرا می گیرند تا در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای هلال احمر،  به خود، خانواده و مردم روستا کمک کنند.

 

وی بیان کرد: در خانه‌های هلال روستایی کلاس‌های آموزش همگانی با تعداد هر کلاس ۱۰ نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ۴ رده سنی کودکان(۸ تا ۱۲ سال)، نوجوانان (۱۳ تا ۱۸سال)، جوانان( ۱۹ تا ۳۵ سال) و بزرگسالان (بالای ۳۶ سال) برگزار می شود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۴۴۸ نفر از شهروندان این استان از آموزش های همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شدند.

 

کد خبر 976915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha