مفاهیم ایثار و شهادت باید به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی شوند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران اسطوره های ما هستند، گفت: واژه ایثار و شهادت واژگان اسطوره ای هستند که بایستی مفاهیم آنها به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی شوند.

احمد علیرضا بیگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر تقویت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شهدا، ایثارگران و جانبازان اسطوره های ما هستند و واژه هایی چون ایثار و شهادت نیز واژه های اسطوره ای هستند که بایستی مفاهیم آنها به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی شوند.

 

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به واسطه این واژه ها دارای اهمیت بودند و اصیل هستند، شاهد شکل گرفتن جعلی برخی مصادیق این واژه ها در بین مردم بودیم بر فرض مثال اگر اسکناس 10 هزار تومانی جعل می شود به واسطه اعتبار آن اسکناس است، کسی نمی رود اسکناس هفت هزار تومانی جعل کند چرا که اسکناس هفت هزار تومانی اعتباری در جامعه ندارد. در مورد این واژه ها نیز همین گونه است و می بینیم اینها مستمسک برخی اهداف و مقاصد قرار گرفته اند.

 

وی گفت: تعداد آدم های خطاکار خودشان را پشت این واژه ها پنهان کنند و نتیجه آن این شده است که اعتبار این واژه ها در نزد مردم دچار خدشه و آسیب شده است. ما باید تلاش کنیم این واژگان که واژگان اسطوره ای هستند از این آسیب و تخریب به دور باشند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصادیق واقعی ایثار و شهادت در جامعه ما بسیار است. شهید سلیمانی از جمله مصادیق عینی ایثار و شهادت بود که این نشان را نیز دریافت کرد. باید تلاش شود در این راستا این مصادیق تقویت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که چه بسا روزگاری خودشان را مقید به این فرهنگ می دانستند، وقتی در معرض اتهام قرار گرفتند رفتارهایی انجام دادند که با فرهنگ ایثار و شهادت سازگار نبود.

کد خبر 976962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha