آیت‌الله «سیدمحمدحسین میرسجادی» امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) درگذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین میرسجادی گفت: آیت‌الله سیدمحمدحسین میرسجادی، امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) خیابان شوش و استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران، در ۸۲ سالگی درگذشت.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی میرسجادی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آیت الله سید محمد حسین میرسجادی، امام جماعت مسجد امام سجاد(ع)، شامگاه دوشنبه، ششم مهرماه بر اثر ایست قلبی و در 82 سالگی، در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تهران درگذشت، اظهار کرد: مرحوم آیت الله میرسجادی از سال 1397 به دلیل کسالت و کهولت سن در منزل تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار داشت و کلاس های درس خارج فقه و اصول ایشان نیز تعطیل شده بود.

 

امام جماعت نائب مسجد امام سجاد (ع) (واقع در تهران، خیابان شوش، خیابان انبار گندم) افزود: مراسم تشییع مرحوم آیت الله میرسجادی، سه شنبه، هشتم مهرماه از ساعت 9 صبح از مقابل این مسجد و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: آیت الله میرسجادی که از شاگردان امام خمینی (ره) و آیات عظام خویی، زنجانی، کشمیری و بجنوردی بود، جزو مبارزان علیه رژیم بعثی عراق بود که پس از هجرت به ایران، ابتدا امامت جماعت مسجد امام سجاد (ع) خیابان انبار گندم در تهران را پذیرفت و سپس به دعوت آیت الله احمد مجتهدی تهرانی، تدریس در حوزه علمیه آیت الله تهرانی را پذیرفت و از اوایل دهه 80 تدریس خارج فقه و اصول را در منزل خود آغاز کرد.                                   

 

میرسجادی گفت: آیت الله میرسجادی باوجود کسالت و کهولت سنی که داشتند تا حدود 80 سالگی مقید بودند، شخصا مدیریت برنامه ها و اقامه نماز جماعت در مسجد امام سجاد (ع) را برعهده داشته باشند تا اینکه در سال 1397، پزشکان انجام این فعالیت ها را برای ایشان منع کردند.

 

وی درباره زمان برگزاری مراسم ترحیم آیت الله میرسجادی، اظهار کرد: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده ولی مسجد امام سجاد (ع) مکان قطعی برگزاری این مراسم است.

کد خبر 977004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha