بیمارخاص لرستانی واکسن آنفلوانزا دریافت می کنند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه واکسن آنلوانزا تاکنون برای عموم توزیع نشده است، گفت: سه هزار بیمارخاص لرستانی واکسن آنفلوانزا دریافت می کنند.

« محسن اسدبیگی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در استان، اظهار داشت: مرحله نخست این طرح برای کادر بهداشت و درمان در معرض خطر در حال انجام است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مرحله دیگر این طرح برای بیماران خاص انجام می شود، افزود: در این مرحله حدود سه هزار بیمار خاص لرستانی از این واکسن بهره مند می شوند.

 

وی اظهار داشت: فهرست مشخصات حدود سه هزار بیمار خاص استان و بیماران سخت علاج همچون سرطان، قلبی عروقی، عفونی و ریوی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان وجود دارد.

 

اسد بیگی با بیان اینکه واکسیناسیون بیماران خاص تاپایان هفته جاری آغاز می شود، اذعان داشت: واکسن بر اساس سهمیه بندی تزریق می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مرحله مادران باردار و مشاغل پرخطر از جمله کادر درمان نیز واکسن آنفلوآنزا را دریافت می کنند.

 

اسدبیگی اذعان داشت: سهمیه واکسن رایگان جامعه هدف ( گروه های پرخطر) لرستان سال گذشته ۱۰ هزار دوز بود که امسال به ۳۰ هزار دوز افزایش یافته است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا برای عموم، اظهار کرد: تاکنون در هیچ استانی برای عموم واکسن توزیع نشده و در صورت تخصیص این سهمیه، افراد باید با کارت ملی به داروخانه ها مراجعه و واکسن را خریداری کنند.

کد خبر 977026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha