ارسال ۷۵۰ اثر از ۱۸ استان به چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی/ راه‌یابی ۷۲ نفر به مرحله نهایی

عسکری گفت: ۷۵۰ اثر از ۱۸ استان و ۳۰ شهرستان به چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی ارسال شد که بعد از بازبینی اولیه توسط ۵ داور، ۲۳۴ نفر به مرحله راستی‌آزمایی راه پیدا کردند.

«حمید عسکری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه برای اولین بار آیین تجلیل از نوگلان حسینی که شامل شناسایی و تجلیل از مداحان دانش آموز است، به صورت کشوری برگزار شد، اظهار کرد: 750 اثر از 18 استان و 30 شهرستان به چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی ارسال شد که بعد از بازبینی اولیه توسط 5 داور، 234 نفر به مرحله راستی آزمایی راه پیدا کردند.

 

معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای اندیشه افزود: سعید نسیمی، محمود تاری و محمد امانی مهر سه داوری هستند که راستی آزمایی آثار ارسالی را انجام دادند و نهایتا 72 نفر به مرحله نهایی راه یافتند که شامل افرادی در چهار مقطع ابتدایی اول و دوم و متوسط اول و دوم، یعنی هر مقطع، 18 نفر می شوند.

 

وی افزود: مسابقات در مرحله مقدماتی از روز شنبه، پنجم مهرماه شروع شده است که در نتیجه آن 32 نفر به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می کنند و روز پنجشنبه، دهم مهرماه، مرحله نهایی با داوری مصطفی خورسندی، شهروز حبیبی و سعید نسیمی، انجام می شود. مراسم اختتامیه نیز روز سه شنبه، 15 مهرماه از ساعت 15 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.

 

عسکری گفت: یکی دیگر از ابتکارات در چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی، برگزاری مسابقات در چهار مقطع است که شامل اول تا سوم ابتدایی، چهارم تا ششم ابتدای، هفتم تا نهم متوسطه و دهم تا دوازداهم می شود. کار نوی دیگر در این دوره آن است که هر دو مقطع را به دو استاد سپردیم که ضمن داوری رقابت ها، راهنمایی و مشاوره های لازم را به شرکت کنندگان ارائه می کنند.

 

وی درباره چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری مسابقات چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی، اظهار کرد: مهم ترین کاری که در این زمینه انجام دادیم، تقسیم بندی زمان رقابت ها است به طوری که شرکت کنندگان در هر مقطع به صورت جداگانه به رقابت می پردازند تا از هرگونه ازدحام جلوگیری شود. ضمنا دمای هر فرد در زمان ورود به فرهنگساری اندیشه ارزیابی می شود و ماسک نیز در اختیار افراد قرار می گیرد. در هر نوبت از برگزاری مسابقات، و در هر سالن 20 تا 30 نفر از دانش آموزان و خانواده هایشان و استادان و داوران حضور دارند.

 

گفتنی است، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با ظرفیت عظیم بچه های مسجد در این دوره از آئین تجلیل از نوگلان حسینی مشارکت دارد.

کد خبر 977105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha