تاکید عطایی بر ادامه پروژه های آسفالت و اقدامات قابل اجرا در حوزه بازآفرینی

سرپرست شهرداری رشت بر ادامه پروژه های آسفالت و اقدامات قابل اجرا در حوزه بازآفرینی شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت،  ناصر عطایی امروز(دوشنبه،۷ تیر) در بازدید از سازمان عمران با حضور در بخش های مختلف این سازمان، رودرو با کارکنان سازمان عمران دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و توانمندی های کارکنان این سازمان قرار گرفت.

 

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه دوران سرپرستی دوران گذار نیست، گفت: از نظر بنده تمام کارکنان شهرداری سرپرست شهرداری هستند و باید با قدرت و توانمندی همچون گذشته به وظایف اداری خود عمل کنند و این شدنی است و معجزه این کار در دستان تمامی کارکنان و مدیران شهرداری است.

 

وی ادامه داد: اگر نتوانیم در همین مدت سرپرستی اقدامات درخوری انجام دهیم، یعنی نخواسته ایم.

 

سرپرست شهرداری رشت ضمن قدردانی از اجرای روکش آسفالت توسط سازمان عمران تصریح کرد: به دلیل کم کاری های گذشته امروز خواسته مردم به لکه گیری آسفالت معابر تقلیل یافته است.

 

وی ادامه داد: با پیگیری های رئیس سازمان عمران و با تامین قیر مورد نیاز از یک سو و داشتن ۲ کارخانه آسفالت و معدن شن و ماسه، امروز مجموعه بزرگ سازمان عمران می تواند علاوه بر تولید آسفالت، از ناحیه فرآورده های بتنی و فروش آن درآمدزایی کند.

 

 عطایی با بیان اینکه بهترین دستگاه ها و ماشین آلات فنی در اختیار سازمان عمران است، اظهار کرد: بنده از مجموعه اداره فنی بازدید کرده و از نزدیک شاهد بودم سازمان عمران با کیفیت ترین فرآورده های بتنی را تولید می کند و این سازمان با همین تولیدات نظیر کف پوش، جدول و بتن می تواند به وضعیت عمرانی شهر رسیدگی بیشتری کند.

 

سرپرست شهرداری همچنین گفت: اگر معتقدم شهر باید کارگاه عمرانی شود، اعتقاد دارم سازمان عمران در راس این تغییرات باید هماهنگ با معاونت عمرانی و با یک برنامه مشخص عمل کند.

 

عطایی با تاکید بر حفظ آرامش در دوران سرپرستی تصریح کرد: امروز توانسته ایم به یک ثبات مالی در شهرداری برسیم و در همین دوران سرپرستی هم می توان اجرای پروژه های عمرانی بزرگ را آغاز کرد و در حال حاضر مراحل قرارداد یک پروژه میلیاردی در حال پیگیری است.

 

وی با تاکید بر نظارت درست بر انجام قراردادهای شهرداری، بر کاهش هزینه ها و نظارت درست بر اقدامات و قراردادها هم تاکید کرد.

 

در این بازدید، سرپرست شهرداری با حضور در واحد بازآفرینی، خواستار پیگیری در تامین اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های حوزه بازآفرینی شد و افزود: پروژه هایی در حوزه بازآفرینی تعریف شود که چالش نداشته و قابلیت اجرا داشته باشد.

 

مسئول حوزه بازآفرینی، پیرامون مشکلات این حوزه توضیحاتی ارایه داد و گفت: با ادغام بازآفرینی با سازمان عمران، این بخش عملا در حاشیه قرار گرفته است.

 

خاطره محجوب به وضعیت بناهای میراثی تحت تملک شهرداری اشاره کرد و گفت: چهار بنای شاخص و ارزشمند میراثی شهرداری رشت، به لحاظ نگهداری در وضعیت نامناسبی قرار دارند و با وجود اتمام پروژه های مطالعاتی این بناها، نیازمند تخصیص اعتبار برای مرمت آنها هستیم.

 

وی خواستار نگاه ویژه سرپرست شهرداری در این بخش شد و گفت: عمارت کلاه فرنگی واقع در باغ محتشم، ملک شهرداری است که سالهاست در اختیار اداره میراث فرهنگی و گردشگری گیلان قرار دارد. با توجه به شسته شدن دیواره رودخانه گوهررود در نزدیکی این عمارت و رانش بستر رودخانه، تخلیه این عمارت و دیوار چینی رودخانه بسیار ضروری است. 

کد خبر 977116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha