آئین اختتامیه طرح ملی سه شنبه های تکریم در ایلام برگزار می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: آئین اختتامیه طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد فهما و مسئولان اجرایی و فرهنگی استان در مرکز ایلام برگزار می شود.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار شده است، اظهار کرد: این طرح در راستای پاسداشت و حفظ یاد و نام شهدای دوران دفاع مفقدس و به منظور تکریم خانواده های معزز شهدا از دهم تیرماه سال جاری  در کشور برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه این طرح در استان ایلام به مدت ۱۴ هفته تا ۳۱ شهریورماه  و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان هر هفته در منزل یکی از شهدا برگزار شده است، یادآور شد: برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم  برکات و اثرات مثبت فراوانی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم، مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در منزل خانواده های معظم شهدا حضور یافته و ضمن  تکریم خانواده های معظم شهدا، از  چهره های ماندگار، نخبگان و فعالان عرصه های  مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی محلات و مناطق مختلف روستایی و شهری تجلیل می شد.

 

حجت الاسلام چراغی پور بیان کرد:  طرح ملی سه شنبه های تکریم  به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستادهماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همچنین مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در ۱۷ تیرماه سال جاری در منزل روحانی شهید «محمدرضا قربانی» برگزار شد.

 

وی گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم به عنوان رویداد محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و  با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به منظور تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین فعالان عرصه های فرهنگی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: مراسم اختتامیه طرح ملی سه شنبه های تکریم در استان،  روز چهارشنبه نهم مهرماه با حضور جناب آقای براتی، مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد فهما و مدیران فرهنگی و اجرایی استان در محل سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می شود.

 

چراغی پور با اشاره به اینکه همچنین ۴۰ کانون فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهری و روستایی استان نیز در این مدت، مجری اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در سطح محلات و مساجد بوده اند، گفت: تلاش می شود در راستای حفظ و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و دیدار با خانواده معظم آنان، راه و مسیر زندگی شهدا در حفظ آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح جامعه تداوم یابد.

 


 

 

کد خبر 977147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha