وضعیت فرهنگی  سیستان و بلوچستان دچار خلاء و مشکلات فراوانی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه چمعه استان سیستان و بلوچستان گفت: امروزه وضعیت فرهنگی استان سیستان و بلوچستان دچار خلاء و مشکلات فراوانی است و فعالیت های فرهنگی این استان با آسیب های جدی روبه روست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام طاهری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان در جلسه مشترک با سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق بیان داشت: امروزه استان سیستان و بلوچستان خط مقدم جبهه فرهنگی می باشد که باید توجه ها بیش از پیش به این منطقه باشد زیرا امروز دشمنان نظام همه توان خود را برای تفرقه افکنی میان شیعه و سنی در این مناطق گذاشته اند و وجود دفتر تبلیغات اسلامی در ایرانشهر و این استان مایه دلگرمی و مباهات است.

 


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: امروزه وضعیت فرهنگی استان سیستان و بلوچستان دچار خلاء و مشکلات فراوانی است و فعالیت های فرهنگی این استان با آسیب های جدی روبه روست اما این مشکلات غیر قابل حل نیست لذا برای عبور از بحران های فرهنگی این استان باید نیروهای جوان و فعال را از جهت فکری و عقیدتی تقویت نمائیم و در عرصه های مختلف فرهنگی سامان دهی کنیم که این مهم با یاری نهادهای مهم مانند دفتر تبلیغات اسلامی شدنی است.

 

وی در ادامه به برخی فعالیت های مثبت دفتر تبلیغات اسلامی مانند برگزاری دوره های آموزش اشاره داشت و افزود: برگزاری دوره های آموزشی بلند مدت مانند سطح سه تخصصی که در دفتر تبلیغات اسلامی ویژه طلاب ایرانشهر و زاهدان برگزار می شود از برنامه های مفیدی است لذا با ساماندهی طلاب و روحانیون منطقه برای استفاده بهتر از این دوره ها باید تمهیداتی اندیشیده شود تا طلاب به شرکت در دوره ها رغبت نمایند و سطح آگاهی خود را بالا ببرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از ظرفیت ستادهای نماز جمعه در برگزاری دوره های آموزشی گفت و تصریح نمود: ظرفیت نهادهای نماز جمعه برای برگزاری دوره های آموزشی ظرفیت مناسبی است و پیشنهاد میکنیم دفتر تبلیغات بازوی محکم و قوی برای نهاد های نمازجمعه در جهت پیشبرد اهداف نظام و مکتب اهل بیت (ع) باشد.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین میرخانی ضمن عرض خیر مقدم و خوشامدگویی به حجت الاسلام والمسلمین طاهری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان حضور ایشان در دفتر تبلیغات اسلامی را مایه مباهات دانست و بر افزایش همکاری های دو طرف تاکید نمود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرخانی با اشاره به این موضوع که چند نفر از کارکنان شعبه جنوب شرق از اعضاء ستادهای نماز جمعه شهرستان ها می باشند اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق در استان سیستان و بلوچستان از هیچ همکاری با نهادهای نماز جمعه استان کوتاهی نکرده است و همیشه دعوت به همکاری اشان را لبیک گفته است.

 

وی در پایان این جلسه گفت: به فرمود امام راحل نماز جمعه سنگر است و ما باید این سنگر را تقویت نماییم و برای خطبه های قوی، محکم و دلگرم کننده باید اعضاء نهادهای نماز جمعه قوی باشند که بحمدالله در این استان این ظرفیت وجود دارد و خطبه ها و خطیب های قوی در استان مستقر شدند که امیدوار هستیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مفید باشند.

کد خبر 977314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha