دبیرکل نُجَباء خواستار تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق درباره جنایت مشکوک بغداد شد

الکعبی هدف قرار دادن مردم بی‌گناه را که به شهادت اعضای یک خانواده در پایتخت انجامید، جنایتی شنیع توصیف کرد و خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با محوریت دستگاه قضائی عراق شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی نوشت: دو روز پیش نسبت به اقدامات خصمانه و فریبکارانه‌‌ی شیطان بزرگ هشدار داده بودیم؛ اقداماتی از قبیل برافروختن فتنه و درگیری که در راستای اهداف سوء آمریکا دنبال می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» با اشاره به هدف قرار گرفتن مردم بی‌گناه و شهادت چند تن از افراد یک خانواده طی حمله‌ای مشکوک، این اتفاق را جنایتی شنیع توصیف و تصریح کرد که چنین رویدادی نه‌تنها در تعارض با شریعت اسلامی، که با آموزه‌های همه ادیان و معیارهای انسانی مخالف است.

وی در همین راستا خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با محوریت دستگاه قضائی عراق شد و افزود: خواستار تحقیقاتی شفاف و واضح هستیم تا ملت عراق از نقش پلید دشمنان آگاه شوند.

دبیرکل نُجَباء ضمن تأکید بر مبرّا بودن  مقاومت از چنین جنایاتی، ابراز امیدواری کرد که تحقیقات مورد اشاره علاوه بر اثبات پاک بودن سلاح مقاومت، به شناسایی و معرفی عناصر پشت‌پرده این حملات که در صدد بی‌ثبات‌سازی اوضاع هستند، بینجامد.

الکعبی در پایان خاطرنشان ساخت: چنین تحقیقاتی همچنین به مردم نشان می‌دهد که چه‌کسانی با قربانی کردن افراد بی‌گناه به‌دنبال تحقق اهداف پست خود هستند.

گفتنی است روز گذشته بر اثر اصابت راکت به یک منزل مسکونی در اطراف فرودگاه بغداد، هفت عضو خانواده‌ای شهيد و یک دختربچه نیز به‌شدت زخمی شد.

رسانه‌ها و فعالان مجازی همسو با آمریکا در اقدامی هماهنگ و سریع تلاش کردند تا این جنایت را به گرو‌ه‌های مقاومت عراقی نسبت دهند.

این در حالی است که منابع نزدیک به گروه‌های مقاومت اسلامی عراق شلیک هرگونه راکت را تکذیب کردند.

کد خبر 977401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha